Tweede VRV-lezingendag 2015 : zaterdag 21 februari januari te Gent

Gestart door Luc Gilgemyn, 6 februari 2015, 09:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Bert Stegeman

Citaat van: Luc Scheldeman op  6 februari 2015, 20:26:41
Een luxueus logement op het einde van een zware dag kan wonderen doen.
Foto 4617 - zelfs daar zijn er kamers met koelkast
Foto 4690 - een logement aan het Sevan meer

Als ik zo de foto's bekijk van die hoge sneeuwranden lijkt mij die koelkast overbodig -2(
Prachtige foto's dat smaakt naar meer zeggen we hier. --11

Jan Fouquaert

#16
[attachimg=2]Woehahaaa !
Na de lawine van bollen, knollen en Irissen zal er natuurlijk een waterval van Saxen volgen !!!

Pfff, ik kan the picture gewoon nie draaien
Edit Luc : Dan kan een moderator soms toch handig zijn he Jan  -2(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Frankie Wulleman

Reikhalzend heb ik naar deze tweede lezingendag uitgekeken. Het beloofde dan ook weer maar eens reuze-interessant te worden. Ik moet zeggen dat de verwachtingen ruimschoots werden ingelost.
Eerst kregen we het spannende Armeniëverhaal van Luc en Hendrik voorgeschoteld met de fabelachtige irissen in de hoofdrol. Een verhaal dat iedereen bij de keel greep. Uitstekend gebracht door beide heren, allebei een dikke proficiat!  ((14
Vervolgens kwam Leiomerus zijn ding doen. Eveneens erg gesmaakt, op een andere manier dan Luc en Hendrik weliswaar...op zijn 'Leiomerus' zullen we maar zeggen, met de nodige grappen en grollen, maar niet minder interessant. Het heeft alleszins mijn liefde voor saxen nog meer aangewakkerd. Eveneens groot applaus...'Saxifraganerd'.  ((3
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Juist Frankie, het was weer een hoogdag voor de VRV !
Twee heel interessante lezingen die eenieders belangstelling wegdroegen.
Luc S en Hendrik gaven ons een heel realistisch inzicht in het leven van "planthunters" in een toch wel zeer arm land als Armenië...  dat die prachtige onco-Irissen er niet bij miljoenen groeien is nu wel voor iedereen duidelijk.  Dit vraagt duidelijk om een vervolg...  :P

Jan liet dan vervolgens al zijn emoties los over zijn geliefkoosde Saxen... ongetwijfeld kon hij de weinige rotsplantenliefhebbers die het niet voor Saxifraga's hebben overtuigen om nu toch Sax-adepten (of moet ik schrijven Sax nerds ?  -2( ) te worden.

Johan, onze nieuwe voorzitter, kon dan nog in ons aller naam de Kris uitwuiven, die gaat nu op zijn lauweren (rotsplanten) rusten, bedankt Kris voor de jaren inzet voor de vereniging en aan Johan, goede moed toegewenst met deze moeilijke opvolging !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

We zijn hier nog aan het bekomen van alle emoties ....Ik wist natuurlijk van niks af maar ben op heel mooie manier afgezwaaid zoals men dat pleegt te zeggen. Bedankt aan alle deugnieten die daar verantwoordelijk voor waren. Ik had er vooraf niet echt bij stil gestaan hoe die laatste bijeenkomst als voorzitter zou verlopen  maar het deed me wel iets dat ik ben benoemd als erevoorzitter van de VRV. In die naam herkennen we het woordje " eer " en ik beschouw oprecht als een "eer" om als dusdanig gelauwerd te worden. Dit betekent ook dat ik niet helemaal afzwaai maar toch nog extra verbonden blijf met één van Vlaanderens jongste maar mooiste plantenverenigingen.   
Ik was ook overdonderd  door het mooie cadeau wat ik mocht ontvangen. Ja en dat mijn broer en schoonzus mee in het complot zaten was een link die maar achteraf duidelijk werd. En Ingrid was heel blij met de mooie bos bloemen.   
Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de mooie tijd te samen als voorzitter en zal trachten een waardige erevoorzitter te blijven , want dat ben je voor het leven. Ik wens uiteraard mijn opvolger Johan een minstens even mooie ambtstermijn toe als mezelf. IK ben er van overtuigd dat de VRV gewoon gestaag verder bouwt aan zijn toekomst. Op het ritme van onze plantjes.

En wat betreft de lezingen . Echt 2 toppers.... Er zitten ook in Vlaanderen heel wat " cracks ". Ik heb evenveel genoten van een dag als gisteren dan wanneer we een buitenlandse spreker in huis hebben. Om maar te zeggen , het was van een hoog niveau. De eerste lezing was heel goed gedoseerd en gaf ons een schitterend beeld van de streek , de omstandigheden waar die beauty's groeien. Maar ook zoals Luc al aanhaalt de omstandigheden  waarin je als "planthunter" vaak terecht komt. Luc en Hendrik bedankt voor deze mooie lezing ! De passie waarmee Jan over zijn Saxen praat is natuurlijk al even legendarisch. En uiteraard weet Jan dat ook altijd te overgieten met een humoristisch sausje wat maakt dat het nog beter verteerbaar is. Jan nen dikke merci.

En alle leden ook weer bedankt voor de goede opkomst ....Op naar het volgende hoogtepunt en hopelijk wordt dat eerst een boeiende en bloeiende lente ............         
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Scheldeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 februari 2015, 09:38:46
Juist Frankie, het was weer een hoogdag voor de VRV !
Twee heel interessante lezingen die eenieders belangstelling wegdroegen.
Luc S en Hendrik gaven ons een heel realistisch inzicht in het leven van "planthunters" in een toch wel zeer arm land als Armenië...  dat die prachtige onco-Irissen er niet bij miljoenen groeien is nu wel voor iedereen duidelijk.  Dit vraagt duidelijk om een vervolg...  :P
Weeral teveel eer natuurlijk.
Een vervolg komt er niet direct aan want voorlopig gaan we niet terug naar Armenie  ))8.

Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

We kunnen niet ontkennen dat Jan toch wel "stevige" argumenten getoond heeft om meer naar saxen te kijken, als we dat al niet deden.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 22 februari 2015, 12:50:53
We kunnen niet ontkennen dat Jan toch wel "stevige" argumenten getoond heeft om meer naar saxen te kijken, als we dat al niet deden.

Ja toegeven , stevig waren die argumenten zeker wel ........ ((12 --1 :-X ))(10
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 22 februari 2015, 12:48:55
Weeral teveel eer natuurlijk.
Een vervolg komt er niet direct aan want voorlopig gaan we niet terug naar Armenie  ))8.

Of teveel bescheidenheid ....."zelfs de waarheid is vaak niet meer dan perceptie zeg ik altijd "  ........
Ja ge weet natuurlijk wel goed dat Luc G. het niet heeft over Armenië maar wel over een ander land dat gisteren wel genoemd is.
Maar gisteren weer nog een paar andere potentiele sprekers uit Vlaanderen over de streep kunnen trekken ....Dus 2016 kondigt zich nu al beloftevol aan . ((12 ((3 ((3
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 februari 2015, 15:07:56
Citaat van: Luc Scheldeman op 22 februari 2015, 12:50:53
We kunnen niet ontkennen dat Jan toch wel "stevige" argumenten getoond heeft om meer naar saxen te kijken, als we dat al niet deden.

Ja toegeven , stevig waren die argumenten zeker wel ........ ((12 --1 :-X ))(10

Ja hé...mannen weten waarom,  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 februari 2015, 12:26:04

Dit betekent ook dat ik niet helemaal afzwaai maar toch nog extra verbonden blijf met één van Vlaanderens jongste maar mooiste plantenverenigingen.   


Dat is dan ook meteen de bedoeling van dat erevoorzitterschap, Kris, dat je niet als je voorganger het op een lopen zet,  ;D ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Jammer dat we ander dingen te doen hadden.
maar zoals lees was het weer een top dag.
Kris ((13 ((14 _04 de jaren dat we bij jullie de lezing kwamen bezoeken of een reis mee gingen.
je had je job als voorzitter meer dan waar gemaakt.
tot een volgende bij eenkomst

Jan Fouquaert

Ach, bedankt mannen, ik was wel zenuwachtig, heb me een paar keer versproken omdat ik gewoon van nature heel vlug praat, had me voorgenomen om trager te praten maar als je daar vooraan staat, lukt dat gewoon niet ...
Enfin, heb toch mijn best gedaan om er wat passie in te leggen en wat leuke argumenten te gebruiken om mensen te overtuigen van het feit dat Saxen de meest ideale rotsplanten zijn. Ze hebben alles : niet erg moeilijk, prachtig mooi, zowel in bloei als wanneer ze niet bloeien, maar toch blijven ze een uitdaging.

Ook een pluim voor Luc en zijn collega die dat met sprekend gemak gedaan hebben. Nu weet ik Armenië tenminste liggen. ;)

En zoals de Kris zijn er geen twee ... -2(

www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Citaat van: Jan Fouquaert op 13 februari 2015, 23:22:14
[attachimg=2]Woehahaaa !
Na de lawine van bollen, knollen en Irissen zal er natuurlijk een waterval van Saxen volgen !!!

Pfff, ik kan the picture gewoon nie draaien
Edit Luc : Dan kan een moderator soms toch handig zijn he Jan  -2(

Bedankt Luc, voel je je nu wat beter en denk je niet te veel aan Brugge ?  -2(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Jan Fouquaert op 22 februari 2015, 19:00:03
Citaat van: Jan Fouquaert op 13 februari 2015, 23:22:14
[attachimg=2]Woehahaaa !
Na de lawine van bollen, knollen en Irissen zal er natuurlijk een waterval van Saxen volgen !!!

Pfff, ik kan the picture gewoon nie draaien
Edit Luc : Dan kan een moderator soms toch handig zijn he Jan  -2(

Bedankt Luc, voel je je nu wat beter en denk je niet te veel aan Brugge ?  -2(

--2 en ik die tot nu toe Jan Fouquaert altijd een sympathieke mens vond...  --2
Harelbeke-West-Vlaanderen