Live from Spain

Gestart door Gerrit Eijkelenboom, 7 december 2016, 21:59:07

Vorige topic - Volgende topic

Bert Stegeman

wat temperaturen zit je daar veel beter dan nu hier denk ik zo. --11

Luc Gilgemyn

Heel kunstzinnige beelden, Gerrit !  ((13  Hoed af zou ik zeggen !  Je brengt de lente alvast in onze verbeelding in tegenstelling tot het koude, mistige weer waarvan we vandaag mochten genieten hier...  :'(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Felis sylvestris subsp. catus var. hispanicus

Gerrit Eijkelenboom

                     [attachimg=1]



                                                                      Barlia (Himantoglossum) robertiana

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 februari 2017, 18:53:06
Felis sylvestris subsp. catus var. hispanicus

Heb je die ID helemaal alleen voor elkaar gekregen Gerrit ?  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2017, 09:27:03
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 februari 2017, 18:53:06
Felis sylvestris subsp. catus var. hispanicus

Heb je die ID helemaal alleen voor elkaar gekregen Gerrit ?  -2(

Katten, een specialisme van mij. -2(

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 11 februari 2017, 09:50:19
Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2017, 09:27:03
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 februari 2017, 18:53:06
Felis sylvestris subsp. catus var. hispanicus

Heb je die ID helemaal alleen voor elkaar gekregen Gerrit ?  -2(

Katten, een specialisme van mij. -2(

Je bent wel de f. rosea vergeten  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Wim Boens op 11 februari 2017, 10:51:11

Je bent wel de f. rosea vergeten  ;)

Ah ja, je hebt natuurlijk nog specialistischer specialisten. -((1

Gerrit Eijkelenboom

Vandaag nog wat foto's genomen.

1,2: Asphodelus aestivus
3,4: Globularia alypum

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 11 februari 2017, 17:07:55
Vandaag nog wat foto's genomen.

1,2: Asphodelus aestivus
3,4: Globularia alypum

Da's wel een hoog opgeschoten Globularia, Gerrit. Zo kende ik het geslacht nog niet.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2017, 17:38:37

Da's wel een hoog opgeschoten Globularia, Gerrit. Zo kende ik het geslacht nog niet.

Struiken tot 60cm hoog. Wat anders dan de G. repens niet.


Lager kan niet: Paronychia capitata ligt plat op het trottoir.


Gerrit Eijkelenboom

Een mooie plant, waarvan de cultivar ook wel bij ons wordt gekweekt is Coronilla glauca.

Gerrit Eijkelenboom

Een favoriet plantje van mij. Je loopt er achteloos aan voorbij, maar het blijkt een schoonheid.

Eruca sativa. Ik heb hem vandaag in het wit gezien, maar hij komt ook in het licht geel voor. Een foto van vorig jaar.


                                                   [attachimg=3]

Gerrit Eijkelenboom

[attachimg=1]


                                                [attach=3]                           [attach=2]



                                                                 Coronilla juncea

Gerrit Eijkelenboom

1 en 2. Lavatera maritima
3. Teucrium pseudochamaepitys