Cyclamen 2010

Gestart door Kris De Raeymaeker, 14 februari 2010, 10:05:39

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Leuke planten, iedereen.

Er zitten idd enkele heel mooie bladvarianten tussen jou planten, Kris... gewoonweg prachtig.

Ik heb vandaag een tiental pakjes Cyclamen-zaad ontvangen, morgen worden ze gezaaid...dat wordt een vervolg op de zaailingen van vorig jaar...en hopelijk binnen enkele jaren een leuke bloei.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 september 2010, 22:17:32
Deze Cyclamen mirabile 'Tilebarn Nicholas' is een echte eye-catcher wanneer hij begint uit te lopen.De rode bladverkleuring blijft er niet op maar gaat langzaam over naar grijs en zilver.

Eind september heeft ook mijn exemplaar van Cyclamen Mirabile " Tilebarn Nicholas " zich laten zien van z'n schoonste kant (zie foto's in bijlage)

Danny
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Ook deze vorm van Cyclamen Mirabile stond eind september in volle bloei, het gaat om " Tilebarn Jan "
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 september 2010, 20:35:45
Cyclamen zaaien kan heel boeiend en lonend zijn Frankie. Er kan idd heel wat variatie inzitten.
Deze Cyclamen graecum subsp. candicum heeft ook gedraaide bloemen...

Ik had de voorbije dagen ook een mooie Graecum in bloei.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Van Cyclamen Hederifolium " Confusum " zijn de bloemen veelal zowat hetzelfde, doch vind ik het exemplaar op de foto ééntje met een mooie donkere bloem !
Beoordeel het zelf maar zou ik zeggen.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 21 september 2010, 23:01:08
De warme juni en julimaanden waren zeker een zegen voor deze Cyclamen rohlfsianum .

Kris,
Mijn Cyclamen Rohlfsianum bloeit ondertussen ook. (is wel een opname van ongeveer 1 week geleden)
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Ik heb momenteel ook nog een Cyclamen Hederifolium met mooie grote witte bloemen in bloei staan.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny De Raeymaeker op  9 oktober 2010, 01:06:31
Ik had de voorbije dagen ook een mooie Graecum in bloei.

Humm , very nice ! Heel goede "leafform " ! 8)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny De Raeymaeker op  9 oktober 2010, 01:11:47
Van Cyclamen Hederifolium " Confusum " zijn de bloemen veelal zowat hetzelfde, doch vind ik het exemplaar op de foto ééntje met een mooie donkere bloem !
Beoordeel het zelf maar zou ik zeggen.

Mooie grote bloem en goede kleur !  :o
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny De Raeymaeker op  9 oktober 2010, 01:15:44
Kris,
Mijn Cyclamen Rohlfsianum bloeit ondertussen ook. (is wel een opname van ongeveer 1 week geleden)

Een beetje donkerder dan de mijne Danny .In ieder geval een mooi resultaat.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Je hebt ze voor ons opgespaard Danny !
Dank om er ons te laten van mee genieten !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Pim Hols

Een prachtige verzameling Danny!! :o :o
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

Ik zou haast zeggen, dit moet mister Cyclamineus zijn. Mooie planten, Danny.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

#163
Citaat van: Frankie Wulleman op  9 oktober 2010, 22:10:18
Ik zou haast zeggen, dit moet mister Cyclamineus zijn. Mooie planten, Danny.

Hummm ,die titel was al verpast Frankie...Nee ,niet voor mij ! (wat dacht je nu ,ruzie in het huishouden , neen toch niet)Ik gun het mijn broer overigens wel hoor...
Maar juist is juist en we hebben namelijk onder onze leden iemand die vroeger zijn artikels schreef onder het pseudoniem "Cyclamineus".
Je moet maar eens neuzen in onze tijdschriftjes.
Nu goed we zijn beiden -ik en mijn broer -nogal redelijk besmet met het Cyclamenvirus.Je kan wel raden wat dat geeft als we mekaar zien en zelfs op familiefeestjes moeten we soms de gedragscode "vandaag even niet " inroepen.En ja hoor er is wat gezonde competitiegeest , om ter mooist en ter best .Let wel ik schrijf "gezonde" competitiegeest.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Cor van Kapel

Cyclamenvirus, ja heel besmettelijk, nog erger als een griepvirus.
Ik was al redelijk bevattelijk voor dat virus maar nadat ik gisteren uw voorzitter tegen het lijf ben gelopen  ::) en al die prachtige bijdragen hier zie, ben ik ook redelijk besmet geraakt ;D ;D.

Mvrbrabantsegr

CorvK