Belgische sneeuwklokjes

Gestart door Valentin Wijnen, 27 december 2010, 20:51:51

Vorige topic - Volgende topic

Valentin Wijnen

'Iseghem' is een selectie van Ruben Billiet.
Suggesties voor een naam voor de twee-tallige indien dit stabiel is? Ik heb al enkele dingen in gedachten!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

Leuk toch om zo'n nieuw ding aan te bieden als een zoekplaatje. Zoek de 'fout'....
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Wim Boens

Citaat van: Valentin Wijnen op  7 maart 2012, 19:24:43
Suggesties voor een naam voor de twee-tallige indien dit stabiel is?

Birds wings?? Earrings?? Bunny Ears?? Bivalve?? Clamshell?? Mussel?? ;D  ::) Ik denk wel dat er op ons forum poëtischer mensen aanwezig zijn dan ik...ben eens benieuwd...
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Sven de Groot

Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Loes de Groot

Citaat van: Sven de Groot op  7 maart 2012, 20:25:40
Valentwin?
;D

Heel mooi klokje Valentin en zeker voor (bijna) iedere verzamelaar een hebbeding.
...en meteen al materiaal genoeg om te chippen...
nu maar hopen dat hij zo blijft.

dat brengt me bij het volgende:
mijn vandaag ontvangen galanthus 'Quatrefoil' heeft in tegenstelling tot zijn naam maar 3 buitenste bloemblaadjes,op beide bloemen van hetzelfde bolletje.
Kan het zijn dat hij een tijdje vast moet staan voordat er 4 bloemblaadjes verschijnen??? iemand ervaring met deze witte schone?

Frankie Wulleman

We hebben al 'Threeships', misschien nu ook nog 'Twoships'?  ;D
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Sven de Groot

Citaat van: Loes de Groot op  7 maart 2012, 20:58:30
mijn vandaag ontvangen galanthus 'Quatrefoil' heeft in tegenstelling tot zijn naam maar 3 buitenste bloemblaadjes,op beide bloemen van hetzelfde bolletje.

Dus je hebt je bestelling van TSC ook ontvangen, Loes? Tevreden?

Loes de Groot

ik ben tevreden Sven maar ik had liever gehad dat mijn 'Quatrefoil' 4 buitenste bloemblaadjes had,zo als hij nu is ziet hij er gewoontjes uit.misschien toch een mailtje richting afzender sturen?

jij ook happy met het postpakketje?

Sven de Groot

Citaat van: Loes de Groot op  7 maart 2012, 22:59:38
jij ook happy met het postpakketje?

Redelijk. Van de vier sneeuwklokjes die ik heb ontvangen, hebben er twee nog niet gebloeid. Een daarvan heeft al wel een tweede bolletje gevormd en heeft dus twee scheuten. De andere is echt nog een jonge bol. Dit is trouwens een wel vaker gehoorde "klacht" over de van TSC ontvangen bestellingen. 

Valentin Wijnen

Een echt 'specialleke'. Gisteren pas in volle bloei gevonden, deze Galanthus elwesii. Juist ja, elwesii...een poculiforme Galanthus elwesii! Er zijn natuurlijk al zuiver witte bekend zoals Galanthus elwesii 'The Bride'.
een poculiforme elwesii met groene merktekens...dat had ik ook nog nooit gezien.
Wat vind je ervan?

Cor van Kapel

Nou volgens mij een toekomst 'belofte' Valentin, die ziet er begerenswaardig uit en de bloeitijd spreekt me ook wel aan. Wordt het witte seizoen nóg langer.

Sven de Groot

Wowwowwow!!! Wat een fantastisch mooi sneeuwklokje, Valentin. En dan de groene tekening synchroon op die drie bloemblaadjes, prachtig.

Loes de Groot

mooi Valentin!echt iets bijzonders  ((12

Marc Coolens

Valentin dit is inderdaad een hele mooie,en een late ,bij mij is alles reeds uitgebloeid