Ook deze Dianthus erinaceus zou ik heel erg willen aanbevelen voor de " droogte tuin " .....
Mooi Kris, om de een of andere reden doet deze plant het niet goed in mijn tuin. Ik heb er nu eentje in de tuf, maar ook daar is het precies geen vette.
Soms moet je ze ook wat de tijd geven Frankie ....Ik weet niet hoe lang jouw plant er inmiddels staat ? Mijn plant deed het de eerste jaren ook niet zo geweldig qua bloei ..Ik vermoed dat dit ook weer zo een plant is die eerst met zijn wortels diep genoeg moet zitten om dan pas op volle rendement te komen ..Dit weekend waren alle bloemen open . Niet slecht voor een plant met toch een reputatie van minder te bloeien ...... Vroeger werd er wel eens gezegd/geschreven dat je voor de beste bloei de zogenaamde "Duguid form" moest hebben .Deze werd hier al op ons forum getoond door Luc S.Ook bij de grote plant van Luc zie je vooral bloemen aan de zonnekant .Mijn plant komt nog van Jiri en er stond geen verdere specificatie bij .
Een uitzonderlijk resultaat Kris, zoveel bloei zie je zelden. Ik heb ook de Duguid vorm staan, maar helaas bloeit hij veel minder, al staat hij er heel gezond bij.
Overigens, voor wie D. erinaceus zoekt, hij wordt ook vaak aangeboden als Dianthus arpadianus en volgens mij is dat een synoniem.