mediterrane orchideeen

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 februari 2010, 21:32:07

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op  4 april 2013, 08:04:57
Heel mooi, Kris. Fijn om de variatie te zien! En ook het verschil in bloem aan één plant is super, had ik nog nooit gezien  ((14

Dat verbaasde me ook Wim ( BTW ,heb dat maar gezien bij het inspecteren van de foto's !).
Maar het houd me ook weeral bezig .....en dan (sommige)botanisten die maar nieuwe (onder)soortjes maken .
En verder ....hoe kan zo iets ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Sven de Groot op  4 april 2013, 12:38:02
((6 ((6 ((6
Fjietfjiew! Eén van de mooiste Ophrys, als je het mij vraagt. En ook niet de gemakkelijkste!

Dank je Sven , voorlopig gedraagt hij zich hier niet anders dan de andere soortjes maar ik ga nog maar eens afkloppen (hout vasthouden)...Het kan snel verkeren ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Dank je Lily-Anne ,Khadija,Gerrit & Gerard voor de complimenten .... ))2 ))2 ))2
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Peter Rijntjes op  4 april 2013, 18:44:49
Mooie verzameling, Kris!
Hoe behandel jij die Orchideeen in de winter? Zit vaak al blad aan en houden ook niet van te veel kou, althans in een pot.
groet Peter

Dank je Peter . Bij mij staan ze net vorstvrij in de cactuskas ....Dus als het vriest tracht ik de temperatuur in die kas op 0 tot 3 graden te houden .
Occasioneel krijgen ze al eens een keer een minus 3 ....maar dat probeer ik dus net te vermijden .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Peter Rijntjes

Lijkt mij verstandig, Kris. Doe jij bijlichten met extra verlichting?

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Peter Rijntjes op  4 april 2013, 21:56:49
Lijkt mij verstandig, Kris. Doe jij bijlichten met extra verlichting?

Heb dat eens een jaar gedaan Peter. Ik heb een speciale lamp maar teveel planten die ik er onder wil zetten ....
Nu ook zonder lamp zijn mijn planten dit jaar compact m.i. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Deze Serapias heb ik een keertje bij Peter Moore gekocht als Serapias spec.
Hij heeft -voor Serapias- grote bloemen en is een goede groeier. Hij is in die jaren uitgegroeid tot een goed exemplaar ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Een iets hoger groeiende  Ophrys is deze Ophrys sphegodes ssp. spruneri .
Het is niet alleen de plant die een beetje robuuster is , ook de bloemen zijn vrij groot ....En dat is tesamen met de schitterende tekening wel meegenomen ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 april 2013, 21:55:40
Een iets hoger groeiende  Ophrys is deze Ophrys sphegodes ssp. spruneri .
Het is niet alleen de plant die een beetje robuuster is , ook de bloemen zijn vrij groot ....En dat is tesamen met de schitterende tekening wel meegenomen ...
Schitterend, Kris. Hoeveel heb je er nog???????? ((14

Luc Gilgemyn

Niet bepaald mijn ding, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hier bijzondere zaken de revue passeren Kris !  ((13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Sven de Groot

#205
Dit is wel helemaal mijn ding! Mooie Ophrys weer, Kris, héél mooi.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Wim Boens

Subliem Kris, zeker die Ophrys!  --6
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerard Verweij op  5 april 2013, 22:32:50
Schitterend, Kris. Hoeveel heb je er nog???????? ((14

Dank je Gerard , heb er nog wel een paar maar kan niet volgen met foto's nemen ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 april 2013, 22:34:43
Niet bepaald mijn ding, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hier bijzondere zaken de revue passeren Kris !  ((13

:-X  ((4
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op  6 april 2013, 20:27:06
Subliem Kris, zeker die Ophrys!  --6

Citaat van: Sven de Groot op  6 april 2013, 11:59:01
Dit is wel helemaal mijn ding! Mooie Ophrys weer, Kris, héél mooi.

Dank je Wim en Sven .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "