Noord-Amerikaanse alpiene flora

Gestart door Thomas Eckert, 2 april 2025, 12:40:53

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Erigeron scopulinus heeft al lang niet meer zo rijk gebloeid.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

#46
Mooie selectie Frankie  8) Hier bloeit Lesquerella arizonica met dank aan Thomas ! Mooi klein hebbedingetje afkomstig van Utah en Arizona .
We zijn er blij mee .   
Erigeron montanensis bloeit momenteel ook in de crevice , moet hier wel de kleinste Erigeron uit de collectie zijn ... ))4 Nauwelijks een paar centimeter hoog ...   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Heel blij met deze ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Thomas Eckert

Ik wil je bedanken voor de prachtige foto's van je Noord-Amerikanen.

Frankie...Eriogonum umbellatum is misschien wel de soort met de meeste ondersoorten. De soort die je hebt laten zien valt op door zijn opvallende frisgroene blad. Een droom in combinatie met de gele bloemen. Ik heb ook meerdere Eriogonum umbellatum van verschillende herkomst en er zijn er geen twee hetzelfde.

In 2018 heb ik Eriogonum douglasii gezaaid. De zaden zijn verzameld in de Wenatchee Mountains in Washington. Het heeft nog nooit gebloeid! Nu verschijnen er voor het eerst opvallende rode knoppen... "Yee-haw"

Thomas Eckert

Hier zijn enkele endemen...

Aquilegia laramiensis (Wyoming)
Sedum valens (Idaho)
Primula rusbyi (New Mexico)
Phlox missoulensis (Montana)

Thomas Eckert

Opnieuw Polemonium pulcherrimum en op de tweede plaats Delphinium menziesii. Hier wist ik niet zeker hoe hoog hij zou worden. Op dit moment is hij maar ongeveer 25 centimeter hoog... perfect...:-)

Thomas Eckert

Detail van Dryas drummondii

Thomas Eckert

#52
Speciaal voor Ger...Penstemon uintahensis in knop.

Thomas Eckert

Aangezien mijn eigen exemplaar van Polemonium viscosum goed groeit maar momenteel geen tekenen van bloei vertoont, was ik erg blij om afgelopen zaterdag voor het eerst een bloem te zien bij mijn vriend Dieter Zschummel...

Ik wilde jullie dit niet onthouden.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op  8 mei 2025, 11:53:54
Aangezien mijn eigen exemplaar van Polemonium viscosum goed groeit maar momenteel geen tekenen van bloei vertoont, was ik erg blij om afgelopen zaterdag voor het eerst een bloem te zien bij mijn vriend Dieter Zschummel...
Ik wilde jullie dit niet onthouden.

Dat is genieten Thomas ! Ik denk dat jou exemplaar nog kan bloeien ... ))4 Hier bloeien die altijd wat later alleszins ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op  5 mei 2025, 06:18:14
Hier zijn enkele endemen...
Aquilegia laramiensis (Wyoming)
Sedum valens (Idaho)
Primula rusbyi (New Mexico)
Phlox missoulensis (Montana)

Mooie selectie al weer Thomas , een Phlox die ik nog niet kende  ((12 Doet me aan pulvinata denken ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op  5 mei 2025, 06:24:26
Opnieuw Polemonium pulcherrimum en op de tweede plaats Delphinium menziesii. Hier wist ik niet zeker hoe hoog hij zou worden. Op dit moment is hij maar ongeveer 25 centimeter hoog... perfect...:-)

Dat zijn allebei pareltjes Thomas ! Die Polemonium is super ! En blijkbaar een betere groeier dan viscosum ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Thomas Eckert

Penstemon uintahensis weer... nu open. 😎

Kris De Raeymaeker

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Mark Stolk

Met vriendelijke groet