Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Nog een jaartje of 2 geduld Kris en dat krijg je dit.
De roze Claytonia megarhiza var. nivalis staat nog in mijn zaadpotje van vorig jaar. Maar ik denk dat ik de twee jonge planten in een grote pot kan zetten als de temperaturen stijgen.Ben je het met me eens...Ger?
Goed , gaan we misschien eens een aantal mensen verbazen , schokkeren of in ongeloof achter laten .... Hier nog een super bergplant /rotsplant /alpine plant uit Noord Amerika ....Pediocactus paradinei ......Wat een cactus ?...Hoor ik jullie denken ....Maar laten we niet vergeten dat heel wat cactussen ook rotsplanten , alpiene planten , bergplanten zijn !!! En dat geld zeer zeker voor deze soort! Hij komt voor op stenige en rotsachtige hellingen van 1600 tot 2000m in Houserock Valley in Arizona. Zo , dus toch alle criteria netjes afgevinkt zou ik denken ....
Een goede en tegelijkertijd belangrijke bijdrage...Kris. Er zijn veel cactussen en andere vetplanten die tot grote hoogten klimmen. Van British Columbia tot Mexico.Vorig jaar heb ik wild zaad ontvangen van Agave toumeyana ssp. bella (uit de Mazatzal Mountains) die endemisch is in centraal Arizona. Drie kleine jonge planten zijn klaar om verplant te worden.
Nog zo een lastige Noord Amerikaanse soort die nu bloeit ....Astragalus utahensis....
Opnieuw de Townsendia spathulata... Nu is het klaar.
Citaat van: Thomas Eckert op 11 april 2025, 21:36:43Opnieuw de Townsendia spathulata... Nu is het klaar.Wat een schoonheid Thomas ! Hier nog een soort die jij waarschijnlijk wel leuk zal vinden ...Astragalus coccineus .