Noord-Amerikaanse alpiene flora

Gestart door Thomas Eckert, 2 april 2025, 12:40:53

Vorige topic - Volgende topic

Thomas Eckert

Townsendia condensata behoort vanwege haar vorm tot de soorten die mijn hart sneller doen kloppen, zelfs zonder bloemen.

Bij nader inzien zie je echter dat ook bladluizen er dol op zijn...;-)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 27 juni 2026, 08:54:06Townsendia condensata behoort vanwege haar vorm tot de soorten die mijn hart sneller doen kloppen, zelfs zonder bloemen.
Bij nader inzien zie je echter dat ook bladluizen er dol op zijn...;-)
Volledige mee eens Thomas ! Ik heb ook al vastgesteld dat deze soort minder makkelijk bloeit dan sommige andere soorten  ))4  ))4 Maar zoals je reeds aanhaalt is zijn uiterlijk ook zonder bloem heel fraai...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Deze heb ik gekocht als Eriogonum cf. mancum ....."cf." is de afkorting van "confer" wat wil zeggen vergelijkbaar met. Dus met andere woorden is men niet geheel zeker van de naam maar hij gelijkt als 2 druppels water op Eriogonum mancum.
Heeft nog niet gebloeid maar met zijn lage habitat en grijze blad vind ik dat niet eens zo erg.

Thomas Eckert

Wow  ((3 ... een prachtige compacte soort waarvan ik de naam nog nooit eerder had gehoord. Gefeliciteerd met deze aankoop.
Mocht je ze nog eens tegenkomen, koop ze dan meteen weer... hier is ruimte genoeg. 😂

Het kan inderdaad soms even duren voordat de eerste bloemen tevoorschijn komen. Geduld is geboden.

En je hebt helemaal gelijk... deze compacte Eriogonum-soorten zijn ook zonder bloemen een genot om naar te kijken.

Hierbij drie soorten die ik pas deze winter heb gezaaid en die nu al voor een vrolijke sfeer zorgen...

Eriogonum caespitosum

Eriogonum kennedyi v. purpusii

Eriogonum ovalifolium v. purpureum

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 29 juni 2026, 21:10:41Wow  ((3 ... een prachtige compacte soort waarvan ik de naam nog nooit eerder had gehoord. Gefeliciteerd met deze aankoop.
Mocht je ze nog eens tegenkomen, koop ze dan meteen weer... hier is ruimte genoeg. 😂
Genoteerd Thomas, maar of dat snel zal gebeuren weet ik niet want ik had deze meegebracht vanuit Tsjechië ...Maar misschien kan ik hem stekken ?

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 29 juni 2026, 21:10:41Hierbij drie soorten die ik pas deze winter heb gezaaid en die nu al voor een vrolijke sfeer zorgen...
Eriogonum caespitosum
Eriogonum kennedyi v. purpusii
Eriogonum ovalifolium v. purpureum

Prachtig trio !!!