Bloei mei - juni 2026

Gestart door Frankie Wulleman, 4 mei 2026, 21:38:00

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Acantholimon trojanum (foto 1) zal ik jammer genoeg niet meer op zijn hoogtepunt zien, want ik ben bijna ribbedebie.
Globularia bisnagarica. (foto 2)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Mark Stolk

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 mei 2026, 21:59:17Een plant onder de naam Dianthus praecox subsp. praecox, afkomstig uit centraal europa. De zode wordt ongeveer 20 cm breed en 10 cm hoog en draagt vrij grote sterk gevederde witte bloemen.
Mooie anjers, doen het bij mij ook goed. Je toont weer vele mooie planten
Met vriendelijke groet

Frankie Wulleman

Een plant onder de naam Dianthus serotinus 'nanus'. Ik weet echter niet zeker of die naam juist is. Maar klein is hij wel, amper 5 cm hoog.

Frankie Wulleman

Beginnende bloei bij Dianthus 'Babi Lom'.

Frankie Wulleman

Citaat van: Mark Stolk op  6 mei 2026, 21:46:20
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 mei 2026, 21:59:17Een plant onder de naam Dianthus praecox subsp. praecox, afkomstig uit centraal europa. De zode wordt ongeveer 20 cm breed en 10 cm hoog en draagt vrij grote sterk gevederde witte bloemen.
Mooie anjers, doen het bij mij ook goed. Je toont weer vele mooie planten

Anjers zijn heel dankbaar in de rotsuin, Mark, je kan er nooit genoeg van hebben, je hebt ze in alle kleuren en formaten. In bijlage nog eens Dianthus pavonius, een prachtige wildsoort uit de Franse alpen.

Frankie Wulleman

Het lijkt hier wel gesneeuwd te hebben in dit deel van de rotstuin. Een kolonie Erinus alpinus, de witte vorm.

Frankie Wulleman

Nog een aardige dwergplant in de rotstuin: Aster likiangensis, een kleinood nog afkomstig van Flora montana. Na jaren krijg ik dit prachtige ding maar niet aan de wortel via stek.

Frankie Wulleman

Een grote favoriet is deze Anthyllis hermanniae minor die na enkele jaren toch al ruim 60 cm doorsnede meet. Zo minor is hij dus ook weer niet, maar wat een heerlijke droogteminnaar om in de rotstuin te hebben. Dit is reeds een beginnende bloei. Binnen enkele dagen is er van de plant niets meer te zien, enkel een gele massa!

Frankie Wulleman

Twee kleintjes: Potentilla dickinsii (foto 2) en Edraianthus graminifolius (foto 1)

Mark Stolk

Edraianthus serpyllifolius
Met vriendelijke groet

Luc Scheldeman

Citaat van: Mark Stolk op  9 mei 2026, 11:58:51Edraianthus serpyllifolius
Een favoriet door de opvallende kleur
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Wat een zee aan bloei in onze rotstuinen momenteel !!!!  ((3  ((3

Hier een aantal sfeerbeelden van de actuele bloei hier :
Harelbeke-West-Vlaanderen

Eberhard Proessdorf

-Asyneuma ilgazensisonder glas
-Asyneuma limonifoliumin kalkpuin

Luc Scheldeman

Sedum is blijkbaar een geslacht die velen te gewoon vinden.
Deze Sedum floriferum 'Weihenstephaner Gold' kan toch als voorbeeld dienen om het tegendeel te bewijzen ?
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Centaurea's zijn met mijn beperkte ervaring niet zo gemakkelijk in de rotstuin.
Deze Centaurea babadagica lukt met winterafdekking wel.
Torhout, West-Vlaanderen