maar ik had een vraag je typt Dianthus arpadianus (in) - is aan de zonne(?)kant helemaal bruin geworden..
wil dat dan zeggen dat deze eigenlijk een schaduwplant is? 
alvast bedankt
In principe is hij dat niet Bert, ik stel echter alleen vast dat hij aan de ene kant (zonnekant) als het ware verbrand is...

Mooi om te zien wat er allemaal gelukt is, Luc.
Ik heb Androsace villosa jacquemontii ook al geprobeerd tussen de tufstenen in en daar doet hij het ook niet goed in.
Ik wist niet dat Townsendia ook in de tuf kon?
We trekken ons natuurlijk op aan alles wat lukt hé Frankie ! De mislukkingen (die nog altijd véél kleiner zijn in aantal dan de successen) vergeten we zo snel mogelijk...

En wat Townsendia betreft, volgens de bestaande theorieën zou die het op tufstseen inderdaad niet goed mogen doen... zo zie je maar... de planten blijven ons verrassen !

Maar afwachten toch wat het wordt na de winter !
Gaven de geest in hun respectievelijke tufsteen gaten :
Asyneuma pulvinata
Linum cariense
Asperula daphneola
Kelseya uniflora
Eritrichium nanum (die na een veelbelovende start het slachtoffer werd van een graafactie van een stel mieren...
)
Dag Luc.
Ansyneuma pulvinata verdraagt niet zoveel regen ...Linum cariense kan volgens mij geen kalk verdragen . Mislukt ook bij mij in de tuf of er rond...
De Asperula en de Kelseya doen het hier zeer goed in de tuf. Zou ik opnieuw durven proberen want beide zijn vlgs mij gemaakt voor de tuf. Ja Eritrichium dat is een ander " quelque chose"
Groeten vanuit Greece ...
Dag Kris,
Van de Asperula en de Kelseya is de tweede poging al opgestart...

... ook van de Asyneuma... Linum cariense houd ik voorlopig voor bekeken !

Tja... en Eritrichium, wat het zou geworden zijn zonder de mieren zullen we natuurlijk nooit weten...

maar bij gelegenheid probeer ik hem zeker nog een keer !
Jammer dat je in Griekenland zit...

Je mist onze "Indian Summer"...