Auteur Topic: Crevicegardening  (gelezen 229073 keer)

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Crevicegardening
« Reactie #1170 Gepost op: Gisteren om 18:06:09 »
Met voorsprong één van de beste Phlox-en hier voor de rotstuin ...zeker ook in de crevice voelt Phlox 'Bořanovice' zich heel goed thuis ...
Ondertussen helemaal ontbolsterd ....
Prachtig Kris !  ((3

Dank je wel Danny ! De volgende plant bracht ik mee uit Tsjechië onder de naam Chamaecytisus polytrichus .....En dat klopt natuurlijk niet en dat had ook ik al gemerkt bij de aankoop . Uiteraard is dit  een Rhodanthemum soort ....Ik had bij de familie Kupcka gezien dat er een erg lage en zeer compacte Rhodanthemum in de tuin stond ....Ik gokte dat het plantje wat te koop stond wel eens een stek van die plant zou kunnen zijn .Ik heb hier ook Rhodanthemum hosmariense in de tuin en dat is een mooie plant maar die groeit veel minder compact , losser en de bloemstengels van deze soort zijn 2 tot 3 keer zo hoog als bij deze onbekende species. Ik zag er een ideale plant in voor mijn crevice .
En hij lost die verwachtingen in .

Ik heb deze onder de naam Chrysanthemum mariesii, dat is dezelfde plant als die van jou denk ik Kris.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #1171 Gepost op: Gisteren om 18:13:15 »
1/ Bergeranthus  jamesii .
 2/ Phlox 'Gemini '
 3/ Linum cariense
 4/ Linum elegans

Schitterend kwartet Kris !!

Hier bloeide de indrukwekkend grote (wat bloem betreft) Iris lutescens ssp subbiflora.  Tot en met de bloem 12 cm hoog waarvan de bloem minstens 10 cm voor haar rekening neemt.  Ze zijn zo omvangrijk dat ze elkaar verdringen.

Gentiana verna angulosa mag uiteraard niet ontbreken.

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #1172 Gepost op: Gisteren om 18:26:53 »
Globularia velutina is een aanwinst.

Gentiana ligustica is nog jong en levert voor het eerst een bloem.

Daphne 'Stasek' is ook nieuw en bevalt me uitermate.  Foto 3 bij het ontluiken van de bloemknoppen, foto 4 in open toestand.