Auteur Topic: Galanthus 2011/2012  (gelezen 122792 keer)

Cor van Kapel

• Top poster
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2011/2012
« Reactie #360 Gepost op: 13 februari 2012, 14:08:32 »
Mijn "Blonde Inge" staat helaas nog niet in bloei, anders had ik ze mooi samen op de foto kunnen zetten.
Questie van een montagefoto maken Sven ))4, 'Robert Wijnen' nu en als 'Blonde Inge' zich geroepen voelt om voor jouw haar bloemen te tonen, maak je van haar met gelijke verhoudingen een foto en met een Photoshop-programma monteer je ze naar elkaar, dan zijn wij ook weer gerust gesteld --3.

Loes de Groot

• Volwaardig poster
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
« Reactie #361 Gepost op: 13 februari 2012, 14:39:24 »
fijn om 'Robert Wijnen ' te zien,helaas is de mijne niet meer in leven

Auw, Loes! --13
Als ik zo links en rechts jouw reacties lees, krijg ik het idee dat dit voor jou geen leuk jaar is. Veel verliezen te betreuren?
Tja er zijn weer wat verliezen dit jaar,zoals Diggory bijvoorbeeld maar deze was echt onnodig.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar deze was al overleden voordat hij geplant werd." opgeruimd" door een ijverige dochter... )-12

Cor van Kapel

• Top poster
« Reactie #362 Gepost op: 13 februari 2012, 15:13:06 »
Ik durf het bijna niet te zeggen maar deze was al overleden voordat hij geplant werd." opgeruimd" door een ijverige dochter... )-12
Oeiiiii -2((, ben ik blij dat onze dochter niet 'meehelpt' in de tuin --2 --2.

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #363 Gepost op: 13 februari 2012, 15:16:15 »
Questie van een montagefoto maken Sven ))4, 'Robert Wijnen' nu en als 'Blonde Inge' zich geroepen voelt om voor jouw haar bloemen te tonen, maak je van haar met gelijke verhoudingen een foto en met een Photoshop-programma monteer je ze naar elkaar, dan zijn wij ook weer gerust gesteld --3.

Uhmmmmmm...  ))4 ???  --((1 ))8 (ik haak af, computer nitwit --1)
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2012, 16:05:27 door Sven de Groot »
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #364 Gepost op: 13 februari 2012, 15:19:16 »
Tja er zijn weer wat verliezen dit jaar,zoals Diggory bijvoorbeeld maar deze was echt onnodig.

Auauauwww!

Lina Hesseling

• Senior poster
« Reactie #365 Gepost op: 13 februari 2012, 19:37:40 »
Zopas ben ik nog eens de topic Galanthus 2010/2011 door gelopen.
Daar waren een paar keer prachtige series van Freddie Vleugels te bewonderen.
Hoe is het, Freddie, kun je ons dit jaar ook nog eens op zo'n serietje trakteren?
We hebben er denk ik allemaal erg van genoten. Maar misschien heb je het er wel te druk voor.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Loes de Groot

• Volwaardig poster
« Reactie #366 Gepost op: 14 februari 2012, 16:38:33 »
na de vorst eens even de schade opgenomen en de meeste klokjes zijn in orde maar bij een aantal ziet het loof er niet goed uit,slap en waterig  :'(  bij jullie ook?

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #367 Gepost op: 14 februari 2012, 17:04:56 »
Hier kunt u drukke discussies over dit onderwerp lezen,  Loes !

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=678.0

Het gaat wel niet enkel over Galanthus.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Loes de Groot

• Volwaardig poster
« Reactie #368 Gepost op: 14 februari 2012, 17:10:31 »
dank je Luc,al word ik daar ook niet echt vrolijk van

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #369 Gepost op: 14 februari 2012, 19:49:12 »
na de vorst eens even de schade opgenomen en de meeste klokjes zijn in orde maar bij een aantal ziet het loof er niet goed uit,slap en waterig  :'(  bij jullie ook?

Ik heb zojuist ook nog even in het donker met een lichtje door de tuin gelopen om de sneeuwklokjes te checken. De sneeuwklokjes die in de afgelopen periode een sneeuwdek hadden, richten zich zo langzamerhand weer op. Sommigen zijn zelfs onder de sneeuw nog verder gegroeid. De sneeuwklokjes die tegen een muur staan en waar dus nauwelijks sneeuw op heeft gelegen, hebben het beduidend zwaarder. Die hebben inderdaad nog slap blad en de bloemen zien er niet goed uit --13. Hopen dat dit komt omdat de vorst hier dieper in de grond zit en dat ze zich later nog verder herstellen.

Lina Hesseling

• Senior poster
« Reactie #370 Gepost op: 15 februari 2012, 16:46:14 »
Vandaag in de bittere kou ook weer even de sneeuwklokjes gecontroleerd. Ook hier nu een paar met snotterige bloemstengels. Met name sneeuwklokjes, die al bijna uitgebloeid waren.

Dus hier valt het ook wel tegen.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Danny Bonnez

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Bulbs & Alpines
« Reactie #371 Gepost op: 16 februari 2012, 17:38:36 »
In mijn tuin heeft Galanthus woronowii zich nog niet hersteld , alle anderen wel.De bloemen liggen nog plat en zien
er verwelkt uit alsook sommige bladeren.Ik denk niet dat dit nog goed komt de komende weken.Is deze soort wel
voldoende winterhard? Zal deze soort zich terug herstellen om volgend jaar terug te bloeien?Is er iemand die me
daarover meer kan vertellen?
Ieper , West-Vlaanderen

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #372 Gepost op: 16 februari 2012, 18:11:08 »
In mijn tuin heeft Galanthus woronowii zich nog niet hersteld , alle anderen wel.De bloemen liggen nog plat en zien
er verwelkt uit alsook sommige bladeren.Ik denk niet dat dit nog goed komt de komende weken.Is deze soort wel
voldoende winterhard? Zal deze soort zich terug herstellen om volgend jaar terug te bloeien?Is er iemand die me
daarover meer kan vertellen?

Ook bij mij ligt alles van het groepje woronowii dat ik hier in de tuin heb staan nog plat. Ik heb toch nog goede hoop dat het goed komt.
Bij een ikariae is een puntje van het blad, dat vermoedelijk boven de sneeuw uit stak, afgevroren. Meer problemen verwacht ik nog steeds met de sneeuwklokjes die nauwelijks een sneeuwdekje hebben gehad. Daarvan staan er een paar nog erg belabberd bij.

Gerard Oud

• Junior
  • **
  • Nothing beats Snowdrops!
« Reactie #373 Gepost op: 16 februari 2012, 19:49:02 »
Mag niet mopperen denk ik, alle woronowii ook die gele van 870 euro zien er tot nu toe gewoon goed uit! We hebben een nacht -21 gehad maar zoals het er nu uit ziet herstelt het redelijk.

Cor van Kapel

• Top poster
« Reactie #374 Gepost op: 16 februari 2012, 19:56:06 »
Nou, daar sluit ik me bij aan, bij mij ziet woronowii er ook alles behalve florisant bij maar ik wacht geduldig af.

Vandaag bij De Boschhoeve me weer stevig in moeten houden :-X, maar ik kan u verklappen dat dat niet gelukt is -1(.
Wat er zoal aan de strijkstok bleef hangen;

1. allenii, een natuurlijke hybr van G. alpinus x G. woronowii met amandelgeur, wel langzame groeier,
2. gracilis, met gedraaid blad en mooie slanke bloemen,
3. 'Lady Beatrix Stanley', ± 1956 geïntroduceerd, in tegenstelling tot 'Flore Pleno' heeft deze een mooie compacte dubbele roset,
4. 'Pusey Green Tips', ook al zo'n ouwetje, al sinds 1938 in de handel, een dubbele met groene puntjes op de buitenste bloemblaadjes. Deze heeft wat vorstschade.