Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Mark Stolk op 18 februari 2019, 22:23:26
Close-up van de hamamelis, nooit geweten dat er zo'n ingenieus bloemetje in het hart zat.

Een close-up zorgt vaak voor verrassingen Mark, een prachtfoto.

Hier beleeft een oude, enkelbloemige Camelia japonica hoogdagen met dit prachtig warm en zonnig weer zonder dreiging van nachtvorst.
Hij is er al van in december mee begonnen, maar dan worden de bloemen altijd geplaagd door het slechte weer.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Mark Stolk

Jouw close-ups mogen er ook zijn. Waarschijnlijk ook een heerlijke geur?
Met vriendelijke groet

Luc Gilgemyn

Citaat van: Mark Stolk op 19 februari 2019, 17:54:55
Jouw close-ups mogen er ook zijn. Waarschijnlijk ook een heerlijke geur?

Niet zo opvallend Mark  ))8
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

#588
Abeliophyllum distichum
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

#589
Hamamelis 'Barmstedt Gold'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Viburnum tinus
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Edgeworthia chrysantha
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Johan Keulemans op 27 februari 2019, 14:15:18
Edgeworthia chrysantha

Wat jammer dat we'm niet kunnen ruiken Johan !  ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

de Edgeworthia chrysantha staat ook in Utrecht uithof.
zag er vorige jaar een foto van op facebook

Theo Stronks

Een Forsythia `Pauline`een mini vorm ongeveer 25 cm.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op 15 maart 2019, 15:48:12
Een Forsythia `Pauline`een mini vorm ongeveer 25 cm.

Hij blijft niet echt 25 cm Theo  ))8
Hier staat hij al een 10/12 jaar schat ik en hij meet nu ongeveer 60 cm - hij blijft wel mooi compact en is bloeirijk, maar krijgt hier elk jaar een beurt met de snoeischaar net na de bloei.  Een heel waardevol heestertje, maar oppassen waar je hem neerpoot.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Dan proberen we hem kort te houden Luc.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op 16 maart 2019, 21:43:35
Dan proberen we hem kort te houden Luc.

((12

Hier is de eerste Acer japonicum dissectum in blad aan het komen, altijd een mooi spektakel !

Harelbeke-West-Vlaanderen

Mark Stolk

Prunus spinosa (sleedoorn) staat volop in bloei en wordt bezocht door de bijen
Met vriendelijke groet

Bert Stegeman

onze laan staat er ook weer vrolijk bij de bomen in bloesem.
nu nog wel mooi maar na de bloei ruimen in de tuin.
foto vanuit raam gemaakt.