Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Rudi, hier staat hij ook in bloei:
Prunus incisa 'Kojou-no-Mai'
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Camellia japonica 'Sanpei-tsubaki'

Camellia japonica

Camellia japonica wit
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 23 maart 2023, 16:49:37
Camellia japonica 'Sanpei-tsubaki'
Camellia japonica
Camellia japonica wit

Ik heb er geen enkele meer maar het blijven pareltjes ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Rudi Berthels

Dat is hem Herman, mooi exemplaar trouwens

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 maart 2023, 17:22:55
Citaat van: Herman Mylemans op 23 maart 2023, 16:49:37
Camellia japonica 'Sanpei-tsubaki'
Camellia japonica
Camellia japonica wit

Ik heb er geen enkele meer maar het blijven pareltjes ....
Kris, de witte vorm weet wel van de nattigheid.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Citaat van: Rudi Berthels op 23 maart 2023, 17:32:57
Dat is hem Herman, mooi exemplaar trouwens
Ja Rudi, als ik hem niet moest snoeien was hij al dubbel zo hoog.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Corylopsis pauciflora en Magnolia 'Susan', vandaag getrokken met GSM (neemt veel geheugen in en verkleinen voor het forum maakt het toch onduidelijker), later toch eens met fototoestel trekken, gaat toch beter zijn denk ik.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Rudi Berthels

#772
Camelia japonica ' Gloire De Versaille'

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 23 maart 2023, 18:36:09
Corylopsis pauciflora en Magnolia 'Susan', vandaag getrokken met GSM (neemt veel geheugen in en verkleinen voor het forum maakt het toch onduidelijker), later toch eens met fototoestel trekken, gaat toch beter zijn denk ik.

Mooie lentetaferelen Herman . Ik heb er de ruimte niet voor maar ik heb de fijne bloei van de  Corylopsis altijd al heel mooi gevonden ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Rudi Berthels op 25 maart 2023, 10:04:51
Camelia japonica ' Gloire De Versaille'
Rudi, ik zie wat gele bladeren, dit kan je verhelpen door kieseriet rond de plant te strooien. Ik doe dat elk jaar rond deze tijd.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 maart 2023, 10:16:45
Citaat van: Herman Mylemans op 23 maart 2023, 18:36:09
Corylopsis pauciflora en Magnolia 'Susan', vandaag getrokken met GSM (neemt veel geheugen in en verkleinen voor het forum maakt het toch onduidelijker), later toch eens met fototoestel trekken, gaat toch beter zijn denk ik.

Mooie lentetaferelen Herman . Ik heb er de ruimte niet voor maar ik heb de fijne bloei van de  Corylopsis altijd al heel mooi gevonden ...
Kris, er zijn vele mooie struiken! Maar je hebt er inderdaad wat ruimte voor nodig.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Rudi Berthels

Dank u voor de info Herman

Luc Gilgemyn

#777
Prachtige lente bloeiende struiken mannen.

Mijn Prunus 'Kojo no maj' is inmiddels 3 m hoog ...;  nog geen foto genomen dit jaar, moet ik eens werk van maken.

Ondanks de vele regen en wind houdt mijn gevuldbloemige Camelia japonica behoorlijk stand houden.  De bloei is dit jaar trouwens prima.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2023, 11:55:38
Prachtige lente bloeiende struiken mannen.

Mijn Prunus 'Kojo no maj' is inmiddels 3 m hoog ...;  nog geen foto genomen dit jaar, moet ik eens werk van maken.

Ondanks de vele regen en wind houdt mijn gevuldbloemige Camelia japonica behoorlijk stand houden.  De bloei is dit jaar trouwens prima.
Luc, overal zie je nu mooie Camelia's, het is inderdaad een goed jaar! Alleen de witte bloemen kunnen niet goed tegen de regen, rosse plekken.
Als je geen snoeischaar gebruikt kan de Prunus incisa 'Kojo no mai' inderdaad hoog worden.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

Citaat van: Herman Mylemans op 25 maart 2023, 12:48:55
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2023, 11:55:38
Prachtige lente bloeiende struiken mannen.

Mijn Prunus 'Kojo no maj' is inmiddels 3 m hoog ...;  nog geen foto genomen dit jaar, moet ik eens werk van maken.

Ondanks de vele regen en wind houdt mijn gevuldbloemige Camelia japonica behoorlijk stand houden.  De bloei is dit jaar trouwens prima.
Luc, overal zie je nu mooie Camelia's, het is inderdaad een goed jaar! Alleen de witte bloemen kunnen niet goed tegen de regen, rosse plekken.
Als je geen snoeischaar gebruikt kan de Prunus incisa 'Kojo no mai' inderdaad hoog worden.

Ik snoei hem ieder jaar of om het jaar Herman, ik ben er alleen wat laat mee begonnen...  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen