Ranunculaceae

Gestart door Gert Hoek, 18 april 2012, 21:55:55

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op 18 februari 2019, 19:51:33
Een Duits benaamde vorm maar met Russische roots...

Adonis amurensis 'Küpfermond'

Mooi koperkleurig !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Adonis 'Hanazono'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Wel bijzonder met dat groene hart !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Adonis 'Kotobuki' (letterlijk: lang leven)
en Adonis 'Renjaku' (letterlijk: de Japanse naam voor de Japanse pestvogel)

...zoek de verschillen  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Eens een ander Ranonkelding, in't rood deze keer:

Anemone coronaria 'Chapeau du Cardinal'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Callianthemum anemonioides "semi double"
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 maart 2019, 20:31:21
Callianthemum anemonioides "semi double"

Prachtig Kris !   _02
Mijn exemplaar is vorig jaar zonder aanwijsbare reden verdwenen...  --13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 maart 2019, 20:31:21
Callianthemum anemonioides "semi double"
Mooie bloem Kris! Eentje om te koesteren.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 12 maart 2019, 09:53:40
Mooie bloem Kris! Eentje om te koesteren.

Zo mooi dat ik hem niet durf uitplanten en maar in pot hou Herman .... ??? ((--11
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 12 maart 2019, 08:37:22
Prachtig Kris !   _02
Mijn exemplaar is vorig jaar zonder aanwijsbare reden verdwenen...  --13

Ik denk dat deze vorm toch lastiger is om goed te houden dan de gewone Luc ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Ik heb altijd de indruk (misschien totaal onterecht  ? ) dat Adonis vernalis toch wat minder populair is als Adonis amurensis ....?  :o

Adonis vernalis staat hier nu te bloeien en wil zich graag even tonen ... :P 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 maart 2019, 20:33:18
Ik heb altijd de indruk (misschien totaal onterecht  ? ) dat Adonis vernalis toch wat minder populair is als Adonis amurensis ....?  :o

Adonis vernalis staat hier nu te bloeien en wil zich graag even tonen ... :P
Kris, amai die Adonis vernalis is er al vroeg bij! Persoonlijk vind ik dat één van de beste adonis voor in de tuin.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 25 maart 2019, 21:01:54
Kris, amai die Adonis vernalis is er al vroeg bij! Persoonlijk vind ik dat één van de beste adonis voor in de tuin.

Staat redelijk zonnig en warm Herman ....Ik zou moeten kijken of het vroeger is dan andere jaren ....
Maar ik ben het met je eens ! En ik vind ze makkelijker voor onze rotstuinen dan de amurensis .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

#718
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 maart 2019, 21:31:54
Citaat van: Herman Mylemans op 25 maart 2019, 21:01:54
Kris, amai die Adonis vernalis is er al vroeg bij! Persoonlijk vind ik dat één van de beste adonis voor in de tuin.

Staat redelijk zonnig en warm Herman ....Ik zou moeten kijken of het vroeger is dan andere jaren ....
Maar ik ben het met je eens ! En ik vind ze makkelijker voor onze rotstuinen dan de amurensis .

Hier is hij ook pas net bovengronds aan het komen!  Nog even geduld.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 maart 2019, 21:31:54
Citaat van: Herman Mylemans op 25 maart 2019, 21:01:54
Kris, amai die Adonis vernalis is er al vroeg bij! Persoonlijk vind ik dat één van de beste adonis voor in de tuin.

Staat redelijk zonnig en warm Herman ....Ik zou moeten kijken of het vroeger is dan andere jaren ....
Maar ik ben het met je eens ! En ik vind ze makkelijker voor onze rotstuinen dan de amurensis .

Vreemd, amurensis geeft hier geen probleem maar vernalis verlies ik keer op keer...Ik vind het nochtans een even schitterende soort!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270