Paronychia albanica ssp. graeca

Gestart door Wim Boens, 4 juli 2012, 08:59:45

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Is er iemand die weet waar ik deze soort kan kopen; ik zag ze hier: http://www.srgc.net/forum/index.php?topic=9268.msg250706#msg250706 en het was liefde op het eerste gezicht!  ::) ::)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Peter Rijntjes

Hoi Wim,

prachtig soortje. Ik ben aan het spuren geweest, maar nog niet tegen gekomen. Misschien van het najaar , als de seedhunters met hun lijsten komen.

Ik laat het je weten,

Peter

Peter Rijntjes

Wim,  ben jij al iets tegengekomen ?

))8

Peter

Wim Boens

Citaat van: Peter Rijntjes op 26 juli 2012, 22:06:12
Wim,  ben jij al iets tegengekomen ?

))8

Peter

Nee, voorlopig nog niet...ik houd jullie op de hoogte!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Ja Paronychia's kom je nauwelijks tegen in onze verzamelingen Wim ....
Zal geen voor de hand liggende zoektocht worden .....Maar als je er op een dag aan geraakt dan is de voldoening weer veel groter ....Wij zagen in NE Turkije ook diverse soorten . Stel je voor ....deze planten op een soort zwarte stenen ...echt een mooie combinatie. Zal toch eens aan die lezing over Turkije moeten beginnen deze winter.
Ik veronderstel in ieder geval dat ze houden van warmte, droogte ,zon ....
Dus de schaduwman zoekt het zonnetje op nu ? ;D 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jozef Lemmens

Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 juli 2012, 19:53:48
Dus de schaduwman zoekt het zonnetje op nu ? ;D 

Ja, al dat gras dat ik nog kan omspitten ligt in de volle zon, en ik kan moeilijk alles vol bomen zetten....alhoewel  ))4 ))4
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 28 juli 2012, 09:21:02
Ja, al dat gras dat ik nog kan omspitten ligt in de volle zon, en ik kan moeilijk alles vol bomen zetten....alhoewel  ))4 ))4

Yes , yes  ((12 ((12 ((12

"Het is gebeurd ! " zou Erik Van Looy zeggen ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

 -5( Onze Wim komt uit de schaduw en treedt in het zonlicht...  -2( ))(10
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Oppassen voor de zon, Wim, die staat nu op deze tijd van het jaar het hoogst.  :D
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lida Lourens

Hoi Wim,
Ik hoop dat je een hele dikke huid hebt en een brede rug.
Dit is hier een uitdrukking waarmee wij bedoelen dat je veel humor kunt incasseren evenals veel commentaar.
Gelukkig geeft je foto op het forum aan, dat dit je wel zal lukken.
Trouwens je liefde op het eerste gezicht voor wat betreft de Paronychia kan ik niet delen.
Ik denk dat de liefde komt doordat deze plant (nog) zeer zeldzaam is hier in onze tuinen.
Ik wens je heel veel succes bij het zoeken en het tot je eigendom maken.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juli 2012, 22:45:11
Yes , yes  ((12 ((12 ((12

"Het is gebeurd ! " zou Erik Van Looy zeggen ....

Citaat van: Luc Gilgemyn op 29 juli 2012, 08:51:16
-5( Onze Wim komt uit de schaduw en treedt in het zonlicht...  -2( ))(10

:P :P  Nu doen jullie me toch twijfelen, ik vind bomen wel heel mooi  :P

Citaat van: Frankie Wulleman op 29 juli 2012, 08:57:14
Oppassen voor de zon, Wim, die staat nu op deze tijd van het jaar het hoogst.  :D

Ja, ik heb het gevoeld, het was nogal heet vorige week....zie, nu twijfel ik nog meer over het aanplanten van meer bomen (heb hier trouwens enkele zaailingen van bomen staan die nog nodig een plaatsje moeten krijgen)  :D  ;)

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Citaat van: Lida Lourens op 29 juli 2012, 09:18:40
Hoi Wim,
Ik hoop dat je een hele dikke huid hebt en een brede rug.
Dit is hier een uitdrukking waarmee wij bedoelen dat je veel humor kunt incasseren evenals veel commentaar.
Gelukkig geeft je foto op het forum aan, dat dit je wel zal lukken.
Trouwens je liefde op het eerste gezicht voor wat betreft de Paronychia kan ik niet delen.
Ik denk dat de liefde komt doordat deze plant (nog) zeer zeldzaam is hier in onze tuinen.
Ik wens je heel veel succes bij het zoeken en het tot je eigendom maken.
groet Lida

Lida,

ik kan heel veel verdragen....en die plaagstoten van mijn medebestuursleden vind ik helemaal niet erg. Die krijgen ze wel eens terug  ;) ;)

Die liefde op het eerste gezicht was echt wel omdat ik het een mooie plant vond. Ik had er nog nooit van gehoord voordat ik de foto zag. Een plantje dat nog steeds zo klein is na 12 jaar spreekt me wel aan en ook het harige aspect er van vind ik wel leuk!

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Peter Rijntjes

Wim,  heb je deze inmiddels gevonden?

Peter