Geen gekke vraag van Frankie.
Ik ben ook benieuwd op wat voor grond de moederplant en jouw plant staat Wim. Wat voor grond heb jij in jouw tuin? Is het bewerkt door het toevoegen van bijvoorbeeld perliet of bladaarde?
Op het SRGC forum zag ik een schitterend exemplaar met meer dan 100 bloemen en de eigenaar (Eberhard) kweekt ze ook in de volle grond. Bij navraag bleek dat het uit gelijke delen bladaarde, leem en grit bestaat. Hij vertelde dat de plant 10 jaar oud is en regelmatig verdund mest krijgt.
Khadija, deze kloon van C. formosanum is een heel sterke en doet het overal heel goed, ik heb de moederplant waar ik mijn scheut van heb onlangs nog gezien, met meer dan 100 bloemen...en in de tuin waar hij oorspronkelijk vandaan kwam is hij al even groeikrachtig...het is een kloon die in het verre verleden nog van Chen Yi komt...anyhow, hier staat hij in de schaduw, in de oorspronkelijke grond geplant, hij krijg ieder najaar een dekje van +/- 1 cm bladaarde, maar voor de rest niets, geen mest en mijn tuingrond is zanderig (de bovenste 50 cm) bovenop een zware kleilaag. De moederplant staat ook in een beschaduwde plaats en in de gewone tuingrond, als ik me dat goed herinner hebben ze wat zwaardere grond in hun tuin maar bemesten ze deze ook niet!