Voilà zie.
De foto's van mijn rotstuin trilogie komen er aan.
Eerst natuurlijk mijn laatste zandsteen rotstuintje.
In tegenstelling tot mijn vorige rotstuin van zandsteen, heb ik deze opgebouwd, vertrekkende van een hoop grond.
Wat bedoel ik hiermee : bij de vorige heb ik eerst de stenen geplaatst en daarna het grondmengsel er tussen gestrooid.
Hiermee verkrijg je een 'rankere, slankere' rotstuin. Ik had dan ook nog voldoende stenen om dit te creëren.
Bij dit laatste zandsteen rotstuintje had ik niet voldoende stenen meer, dus heb ik eerst het grondmengsel aangebracht. Op die manier spaar je natuurlijk stenen uit en is er ook minder het effect van crevice gardening.
Wat betreft het uitzicht, is dit geval wat robuuster en 'volslanker'.
Hier en daar ga ik wel nog wat stenen er in verwerken, als ik de foto's bekijk dan vind ik dit hier en daar wel nodig.
Bij beide rotstuintjes ben ik nogal spectaculair in de hoogte gegaan. Och, het mag een beetje opvallen, ze liggen immers voor ons voordeur. Misschien houden sommigen niet van zo spectaculaire gevallen, maar ik wel. En ik moet er dagelijks op zitten kijken ....

Wat in de hoogte werken heeft natuurlijk een niet te onderschatten voordeel : zo breng je heel wat verschillende micro klimaatjes tot leven. Met andere woorden, intieme plaatsjes voor wat Cumulussen en zo ....
Eigenlijk zijn deze zandsteen rotstuinen wel in de eerste plaats bedoeld voor Sempervivum. Ze krijgen zon in overvloed (als ze tenminste schijnt).
Al heb ik voor de lol in de laatste nieuwe wat ordinaire frivole tuinviooltjes geplant, heerlijk lekker decadent ...
En er zitten zelfs bloembollen in ! Nee, niet van den Aldi.

1/ Aan deze kant ga ik nog wat dingen aanpassen. Hier zie je ook de rankere rotstuin.
2/ Zie je de viooltjes ?

Het pad bestaat ook uit dezelfde zandsteen, maar is door de jaren heen al wat verweerd.
3/ Deze foto is vanuit de living genomen, dus een beetje wazig door het venster. Hier zie je de achterkant, een stuk van de vorige zandsteen rotstuin, een stuk van mijn kubus zandsteen rotstuin, en een stuk van de muur. De Taxus was ooit een boom van een meter of vijf. Maar toen het eens flink gesneeuwd had, viel die helemaal open. Ik heb het spel tot beneden afgezaagd, maar die is terug uitgeschoten. Pfff, ik haat Buxus, maar deze Taxus ga ik wel snoeien als een buxus. Nee, ik ga er geen marmot figuur van maken, gewoon een ordinaire bol zal volstaan.

Als ik vanavond tijd heb, nog wat foto's van wat simpele crevice gardens met ordinaire straatstenen.