Crocus 2013

Gestart door Danny Bonnez, 31 december 2012, 15:52:20

Vorige topic - Volgende topic

Gert Hoek

Citaat van: Luc Gilgemyn op 30 januari 2013, 15:31:31
Crocus atticus sublimis komt (oh verrassing  ;D) uit de provincie Attica in Griekenland en liet zich vanmorgen in bloei verrassen door de lokale fotograaf...

Prachtige plant en foto's, Luc ((12

Wim Boens

Een Crocusje dat buiten de wind trotseert:

Crocus angustifolius 'Bronze form'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Mooie kleurschakering Wim !

Hier kwam Crocus herbertii uit Noord-West Turkije in bloei.
Een vrij kleine bloem in een heel warm oranje !  :)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

De traditionele kleurenstoet die Crocus mee zich meebrengt komt nu echt op gang .... ((14
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

Prachtige kleur Luc, die Crocus herbertii!
Gr. Lily-Anne

Gert Hoek

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 januari 2013, 17:27:52
Mooie kleurschakering Wim !

Hier kwam Crocus herbertii uit Noord-West Turkije in bloei.
Een vrij kleine bloem in een heel warm oranje !  :)

Deze kleur doet ons Hollanders heel goed, vooral in deze woelige tijden in Koninkrijk der Nederlanden.
Maar bovendien een prachtige crocus.

Wim Boens

Citaat van: Gert Hoek op 31 januari 2013, 20:54:20
Deze kleur doet ons Hollanders heel goed, vooral in deze woelige tijden in Koninkrijk der Nederlanden.

:D Het wordt tenminste een koning Willem-Alexander en geen Willem IV...er is me altijd iets bijgebleven van een Willem II en "La Muette de Portici"  :P :P ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Vandaag kon ik nog deze Crocus biflorus ssp. nubigena vastleggen, weliswaar nog in gesloten toestand. Ik ben wel een klein beetje teleurgesteld want de gesloten bloem heeft niet die mooie karakteristieke tekening zoals die van Danny. In dat opzicht lijkt hij wat op de plant van Kris. Hopelijk morgen een straaltje zon zodat ik de 'black anthers' mag bewonderen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ook Crocus fuscotinctus is alweer van de partij, dit gewone goedkope krokusje heeft wel een mooie tekening die ik kan bewonderen. (foto 1)
Crocus korolkowii (foto 2)

Bert Stegeman

Toch een mooie foto van de Crocus fuscotinctus .
vorig jaar kon ik 12-2 pas de eerste foto maken van de Crocus fuscotinctus  .
Toen met sneeuw er om heen.
Dus het is afwachten wat hij dit jaar doet

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2013, 19:03:55
Vandaag kon ik nog deze Crocus biflorus ssp. nubigena vastleggen, weliswaar nog in gesloten toestand. Ik ben wel een klein beetje teleurgesteld want de gesloten bloem heeft niet die mooie karakteristieke tekening zoals die van Danny. In dat opzicht lijkt hij wat op de plant van Kris. Hopelijk morgen een straaltje zon zodat ik de 'black anthers' mag bewonderen.

Ik begrijp een beetje je teleurstelling Frankie , maar het blijft toch wel een "Beauty" ! Die commersanten hè  ))4
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2013, 19:09:02
Ook Crocus fuscotinctus is alweer van de partij, dit gewone goedkope krokusje heeft wel een mooie tekening die ik kan bewonderen. (foto 1)
Crocus korolkowii (foto 2)

C. fuscotinctus is inderdaad een hele dankbare Crocus ! Staat hier ook al jaren probleemloos in de tuin .
Mooie foto's Frankie ! ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Vandaag flink wat zonnige periodes gehad aan de Vlaamse rivièra. Zo ging de bloem van C. biflorus ssp. nubigena lekker wijd open.

Frankie Wulleman

Ook reeds een eerste bloemknop van C. 'Spring Beauty' opgemerkt. Gesloten is ook dit een aardige krokus.

Gerrit Roest

Citaat van: Frankie Wulleman op  3 februari 2013, 20:16:44
Vandaag flink wat zonnige periodes gehad aan de Vlaamse rivièra. Zo ging de bloem van C. biflorus ssp. nubigena lekker wijd open.

Het snoepje van de week ((14
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland