Ik heb twee bolletjes sinds vorig jaar - dit jaar zijn de twee plantjes er nog, maar eentje laat het voor wat bloei betreft blijkbaar afweten dit jaar...
Je hebt je uitgesloofd Luc om mij te gerieven
, In mijn gedachte is dit geslacht uiterst moeizaam te kweken in onze contreien zonder verwarmde kas. Daarom ben ik zo benieuwd naar jouw ervaringen, voordat ik er zelf aan begin. Vorig jaar was jij zo'n beetje de eerste die dit geslacht ging kweken, toen je van Ian Young die paar bolletjes kreeg. Ik heb wel getracht uit zaad te kweken, maar dat mislukte.
Het is bij jou nog geen vierkante meter blauw (wit in dit geval) maar de beide zorgenkindjes zijn nog in leven.
Gerrit , ik heb in mijn bollenbed Tecophilaea cyanocrocus staan . Ik had in 2009 een 3 tal bollen aangeplant op de plaats
waar nu mijn bollenbed is . In 2011 voor het eerst een bloem gehad , ze kwamen ook nog behoorlijk bij . Vorig jaar had
ik er al een 10 tal plantjes maar toen kwam die late keiharde kale vorst, met als gevolg de helft kapot en geen bloei .
Wat er overgebleven was heb ik vorige zomer in mijn bollenbed aangeplant . Het is nog wat afwachten of er dit jaar bloei
zal zijn . Ik heb ook interesse in dit geslacht en er komen dit jaar nog enkele nieuwe bollen bij . Met de hulp van een stolpje
moet het hier lukken om ze door de winter te krijgen . Ik hou je verder op de hoogte van mijn ervaringen met deze mooie
bollen !