Bloei mei - juni 2026

Gestart door Frankie Wulleman, 4 mei 2026, 21:38:00

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 mei 2026, 10:43:59
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 mei 2026, 14:28:57Voor de Frankie ..Dianthus 'Whatfield Magenta'

Ik wil graag mee doen : D. 'Whatfield magenta', maar dan wat ouder, de bloem is ook aanzienlijk donkerder dan mijn foto laat geloven.

Prachtige cultivar toch. Wie het ziet zitten mag er een stekje van nemen voor mij.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 mei 2026, 11:02:25Met deze ben ik ook heel blij.  Vorig jaar gezaaid en nu de eerste bloempjes : Dianthus myrtinervius caespitosus.

-2(

Zeer opmerkelijk resultaat, Luc. Ik ben hem nu al iedere keer verspeeld, zowel in de crevice als in een trog. Hier schijnt het maar niet te lukken.

Frankie Wulleman

Ondertussen doet Saponaria x olivana rustig verder.

Frankie Wulleman

Een Saponaria die er zo mogelijk nog beter uit ziet is deze Saponaria 'Boranovice', een rijk bloeiende cultivar met extra grote bloemen.

Frankie Wulleman

Dit Albanees juweeltje, Moltkia petraea vind ik ook altijd zeer de moeite met zijn blauwe bloemen.

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Scheldeman op 17 mei 2026, 10:44:45Ook al uit een zaaiing komt deze Leucanthemum graminifolium

Een hele mooie Luc. Kan deze vermeerderd worden?

Frankie Wulleman

Digitalis obscura 'Sunset' is toch wel een bijzonder mooie en aparte plant.

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 mei 2026, 08:21:07
Citaat van: Luc Scheldeman op 24 mei 2026, 14:49:44Asperula hirta uit Spanje
Genista saggitalis uit Zuid-Europa met een zeer aparte bladvorm
Hypericum avicularifolium subsp. uniflorum uit Turkije. Komt nog uit de zaadlijst van Pavelka, een lijst die velen door de ziekete van Mojmir ondertussen erg missen.
Jasione crispa blijft voorlopig een miniplant, maar wel met twee oversized bloemen
Die lijst wordt zeker gemist Luc ! Hypericum avicularifolium subsp. uniflorum heb ik ook nog gezaaid van Mojmir . Helaas hield maar 1 plantje over en dat is ter ziele gegaan na het uitplanten in de crevice. Staat er mooi bij in Torhout...
Ik heb uiteindelijk twee planten voor mezelf gehouden. De plant in mijn overdekt frame is in het vroege voorjaar plots gaan verdrogen en is volledig afgestorven, maar de tweede plant in een trog buiten (waarvan de foto) doet het bijzonder goed.
Eens zien of ik die straks kan stekken.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 mei 2026, 08:22:00
Citaat van: Luc Scheldeman op 24 mei 2026, 14:36:54Een superkleine polster met hééél veel bloemen.
Edraianthus pumilio (neem ik aan)
Wel een heel goede vorm Luc !
Ik heb ze gezaaid.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2026, 12:15:31Een Saponaria die er zo mogelijk nog beter uit ziet is deze Saponaria 'Boranovice', een rijk bloeiende cultivar met extra grote bloemen.
1x gehad maar niet overleefd.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2026, 12:22:15
Citaat van: Luc Scheldeman op 17 mei 2026, 10:44:45Ook al uit een zaaiing komt deze Leucanthemum graminifolium

Een hele mooie Luc. Kan deze vermeerderd worden?
Ik bekijk of ik stekmateriaal op de plant heb.
Torhout, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Deze Linum werd gezaaid als Linum elegans, maar hij wordt iets hoger dan elegans. Dus het moet iets anders zijn.

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Scheldeman op 25 mei 2026, 16:34:42
Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2026, 12:15:31Een Saponaria die er zo mogelijk nog beter uit ziet is deze Saponaria 'Boranovice', een rijk bloeiende cultivar met extra grote bloemen.
1x gehad maar niet overleefd.

Ik heb gemerkt dat de plant vrij slakgevoelig is, Luc. Misschien opgevreten door de slakken?

Danny Bonnez

Een plant die het hier al jaren heel goed doet , Hypericum 'Archibald'
Ieper , West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Dianthus subacaulis ssp. brachyanthus

Penstemon hirsutus 'Pygmaeus Albus'

Penstemon pinifolius 'Mersea Yellow'

Physoplexis comosa
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be