Diverse bloembollen 2026

Gestart door Luc Scheldeman, 17 februari 2026, 18:37:02

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2026, 17:11:39
Citaat van: Danny Bonnez op 18 mei 2026, 22:05:40Een leuk bolgewasje voor de rotstuin , Brimeura amethystina

Mooi, maar breidt wel heel makkelijk uit.

Dat klopt Frankie maar heb er geen probleem mee ....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2026, 17:12:15Gladiolus palustris.

Heel mooi Frankie , lijkt goed op G. italicus maar deze moet waarschijnlijk iets vochtiger staan ?
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op 25 mei 2026, 17:58:45
Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2026, 17:12:15Gladiolus palustris.

Heel mooi Frankie , lijkt goed op G. italicus maar deze moet waarschijnlijk iets vochtiger staan ?

Ik ben hier geen specialist in Danny, er zijn een aantal soorten die heel goed op elkaar gelijken. Deze gladiolus palustris staat hier in tegenstelling tot zijn soortnaam op een kurkdroge bodem waar hij het toch goed doet.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Veel lelies zien we hier niet, dit is Lilium martagon 'Early bird'
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 mei 2026, 11:11:53Veel lelies zien we hier niet, dit is Lilium martagon 'Early bird'

Is dit wel een lelie Luc ? Ik zie geen haantjes .... -2(  -2( 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 31 mei 2026, 11:16:17
Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 mei 2026, 11:11:53Veel lelies zien we hier niet, dit is Lilium martagon 'Early bird'

Is dit wel een lelie Luc ? Ik zie geen haantjes .... -2(  -2( 

De haantjes zijn (waren?) zeker aanwezig, daarom heb ik het blad niet gefotografeerd...  ))8
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 mei 2026, 11:11:53Veel lelies zien we hier niet, dit is Lilium martagon 'Early bird'

Hier in de tuin staan ook al vele jaren lelies , Luc . Ik heb sinds enkele jaren ook een spontane zaailing

Dit is ook de 'Early bird'
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Nog wat martagon lelies
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Deze Calochortus superbus staat er dit jaar mooi bij . Staat hier al sinds 2009
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op  2 juni 2026, 22:41:57Nog wat martagon lelies

Prachtig Danny, geen last van leliehaantjes? Alléé jij niet, maar uw lelies, he?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op  2 juni 2026, 22:41:57Nog wat martagon lelies

Prachtig Danny , ik kan hier geen lelies kweken buiten eentje ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op  2 juni 2026, 22:45:32Deze Calochortus superbus staat er dit jaar mooi bij . Staat hier al sinds 2009

Super Danny , zo zie je die ook niet snel in collecties  ((14
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  3 juni 2026, 22:30:32
Citaat van: Danny Bonnez op  2 juni 2026, 22:41:57Nog wat martagon lelies

Prachtig Danny, geen last van leliehaantjes? Alléé jij niet, maar uw lelies, he?

Jawel Frankie , je moet er iets voor over hebben om deze prachtige planten in de tuin te hebben . Elke dag op jacht naar leliehaantjes is de boodschap !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 juni 2026, 10:00:37
Citaat van: Danny Bonnez op  2 juni 2026, 22:41:57Nog wat martagon lelies

Prachtig Danny , ik kan hier geen lelies kweken buiten eentje ....

De ene vorm is gevoeliger voor leliehaantjes dan de andere heb ik hier ondervonden kris
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 juni 2026, 10:01:18
Citaat van: Danny Bonnez op  2 juni 2026, 22:45:32Deze Calochortus superbus staat er dit jaar mooi bij . Staat hier al sinds 2009

Super Danny , zo zie je die ook niet snel in collecties  ((14

Heb ik ook nog nergens gezien kris ?
Ieper , West-Vlaanderen