cushions

Gestart door Ger van den Beuken, 16 juni 2011, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

Jan Fouquaert

Dank je Frankie.

Was nog een paar kussens vergeten :
Iberis sempervirens 'Fischbeck', een gigantische witte bol in een stukje rotstuin dat dringend aan opkuis toe is, dat komt ooit wel eens in orde. ;D ;)
en Douglasia vitaliana var. chionotricha (of is het nu Androsace, ik weet het niet meer.), een matje van 1 vierkant meterke op de noordtop van mijne berg.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Eduard Troch

Op die onderste plant ben ik jaloers Jan. Ik merk precies nog enkele gele bloempjes. Heeft die goed gebloeid of is die eerder beperkt ?
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Jan Fouquaert op  9 mei 2012, 20:48:04

Dan Dianthus anatolicus, is inderdaad niet bloeirijk.

Van sommige planten is een bloei niet nodig m.i. Dianthus anatolicus is al zo prachtig van zichzelf. Eigenlijk is het gek. Ik loop zeker al 5 jaar te zoeken en te vragen naar deze plant. Je ziet hem overal: Botanische tuin op het forum, maar niemand kon hem mij leveren. Nu eindelijk heb ik hem, een piepklein dingetje bij Jan Lubbers vandaan. Ben ik eindelijk gelukkig. Nu moet ik nog tijd van leven hebben om hem zo groot te zien worden. als bij Frankie en Jan.

Citaat van: Jan Fouquaert op  9 mei 2012, 22:16:12

Douglasia vitaliana var. chionotricha (of is het nu Androsace, ik weet het niet meer.), een matje van 1 vierkant meterke op de noordtop van mijne berg.

Dit moet een giga-oude plant zijn, die Vitaliana (zo mag het ook) Je ziet dat hij van veroudering een beetje uit elkaar valt. Net als bij mensen.

Citaat van: Eduard Troch op 10 mei 2012, 05:07:42

Op die onderste plant ben ik jaloers Jan. Ik merk precies nog enkele gele bloempjes. Heeft die goed gebloeid of is die eerder beperkt ?

Bij mij heeft Vitaliana primuliflora ook maar spaarzaam gebloeid Ward, het hoort denk ik wel bij deze plant

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 mei 2012, 09:59:24

Van sommige planten is een bloei niet nodig m.i. Dianthus anatolicus is al zo prachtig van zichzelf. Eigenlijk is het gek. Ik loop zeker al 5 jaar te zoeken en te vragen naar deze plant. Je ziet hem overal: Botanische tuin op het forum, maar niemand kon hem mij leveren. Nu eindelijk heb ik hem, een piepklein dingetje bij Jan Lubbers vandaan. Ben ik eindelijk gelukkig. Nu moet ik nog tijd van leven hebben om hem zo groot te zien worden. als bij Frankie en Jan.

Tenzij je hem in de tuf onderbrengt valt die groei nogal mee hoor Gerrit - zó oud hoef je nu ook niet te worden eer hij groot wordt...  ;D  -1(
Een aantal jaren terug heb ik er eentje (weliswaar in de gewone rotstuingrond) moeten verwijderen omdat hij al te imperialistische neigingen had en na een paar jaar zijn buren schaamteloos dreigde te overgroeien...  ))9
Harelbeke-West-Vlaanderen

Pim Hols

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 mei 2012, 09:59:24

Ben ik eindelijk gelukkig. Nu moet ik nog tijd van leven hebben om hem zo groot te zien

Volhouden Gerrit!!
Heemskerk, Noord-Holland

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 mei 2012, 12:00:15

Een aantal jaren terug heb ik er eentje (weliswaar in de gewone rotstuingrond) moeten verwijderen omdat hij al te imperialistische neigingen had en na een paar jaar zijn buren schaamteloos dreigde te overgroeien.

Uit angst hem te verliezen heb ik hem tussen de stenen gezet in lekkere rotstuingrond.
Dus er is gelukkig nog hoop. ))7

Citaat van: Pim Hols op 10 mei 2012, 12:43:06

Nu moet ik nog tijd van leven hebben om hem zo groot te zien.

Volhouden Gerrit

Ik doe m'n best Pim

Jan Fouquaert

Die Vitaliana heeft dit jaar redelijk gebloeid en het plantje staat er al sinds 1988.
Einde info. :)

Gyi Peelaerts

enkele van mijn cushions maar exuseer me maar in planten namen ben ik geen kei ))8  ))4  --13

Eduard Troch

Op het risico hier een zondvloed over mij te krijgen neem ik toch de uitdaging aan Gyi.
De foto's zijn mooi maar missen toch wat detail om determinatie te bevestigen.

Een bescheiden poging: ))4

1 Scleranthus uniflorus
2 Sedum platyclados
3 Thymus serpyllum 'Minor' (kruiptijm)
4 Phlox subulata ' ? ' (variëteit zie ik niet).

Frankie Wulleman

Ik denk dat je er niet ver naast zit, Ward, maar op foto 3 meen ik een Thymus praecox te herkennen, en de phlox op foto 4 is waarschijnlijk P. sub. 'Candy Stripes'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Eduard Troch

Of wat dacht je van Thymus serpyllum 'Elfin' Frankie ?

Jan Fouquaert

Hier nog wat kussens met kleine roze bloempjes op, het ene al wat groter dan het andere. ::)
8) --9 --9

Pim Hols

Citaat van: Jan Fouquaert op 25 mei 2012, 23:07:59
Hier nog wat kussens met kleine roze bloempjes op, het ene al wat groter dan het andere. ::)
8) --9 --9
Zeer fraai, Jan!!
Heemskerk, Noord-Holland

Jan Fouquaert

Dank je Pim, die Sedum moet ik nog uittrekken, of misschien niet....

Gyi Peelaerts

Prachtige kussentjs jan . ((12
Gyi