Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 16 juni 2012, 22:42:09
Saponaria is een van mijn lievelingen , maar de soorten die ik ken nemen graag heel wat plaats in - die van jou lijkt me mooi compact - hoe is de volledige naam Kris ?
Gr.
Lily- Anne

Oeps, blijkbaar vergeten   Lily -Anne  ...........Saponaria x olivana .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Ondertussen beginnen de zomerbloeiers de eerste bloemen te tonen, o.a. de paarsbloeiende Scuttelaria scordifolia en de geel bloeiende Scutellaria sevanensis. (foto 1)
Ook Heterotheca jonesii laat de eerste bloemen zien. (foto 2)
Globularia lindavica (foto 3) is hier altijd slechtbloeiend, ook nu weer met slechts één bloem.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 17 juni 2012, 09:17:14
Ondertussen beginnen de zomerbloeiers de eerste bloemen te tonen, o.a. de paarsbloeiende Scuttelaria scordifolia en de geel bloeiende Scutellaria sevanensis. (foto 1)
Ook Heterotheca jonesii laat de eerste bloemen zien. (foto 2)
Globularia lindavica (foto 3) is hier altijd slechtbloeiend, ook nu weer met slechts één bloem.

Die geelbloeiende Scuttelaria vind ik heel mooi Frankie .Mijn Heterotheca staat nog niet zo ver , moest dit jaar toch wat langer herstellen van de winter .

Kris De Raeymaeker

Van deze Penstemon ben ik het labeltje kwijt geraakt . Stond altijd in de kas maar ik heb hem dit voorjaar maar buiten uitgeplant .
Ik vermoed dat er op het labeltje Penstemon uintahensis stond  (niet te verwarren met utahensis want die bestaat ook ), maar zeker ben ik niet .In ieder geval eentje die laag/klein blijft heb ik de indruk .

edit : Penstemon uintahensis is juist vlgs het boek van Nicholls , is genoemd naar het gebergte "uinta "

Kris De Raeymaeker

Deze Weldenia  bloeit op regelmatige tijdstippen gedurende het hele seizoen . Eentje waar we dus lang plezier kunnen van hebben . Zet ze in de zomer buiten ipv de kas , blijven ze compacter .
Winterhard zullen ze wel niet zijn vrees ik ? 

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 juni 2012, 10:29:14
Deze Weldenia  bloeit op regelmatige tijdstippen gedurende het hele seizoen . Eentje waar we dus lang plezier kunnen van hebben . Zet ze in de zomer buiten ipv de kas , blijven ze compacter .
Winterhard zullen ze wel niet zijn vrees ik ? 

Winterhard zijn ze wel hoor, Kris....ze houden gewoon niet van vocht tijdens de kou...dus hier kan je ze buiten niet overwinteren, wel in een onverwarmde serre!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Scheldeman

Een drietal dianthus in close-up
Dianthus arenarius ssp. borussicus
Dianthus glaucescens x monspesullanus
Dianthus monspessulanus ssp. sternbergii
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Een pulsatilla opgekweekt uit Pavelka zaad met een eerste bloem net boven de grond en extreem smalle bladeren.
Pulsatilla bungeana ssp. tenuifolia
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Nog wat bloei uit de rotstuin.
Arenaria pinifolia
Chiastophyllum oppositifolium
Erigeron speciosum
Eryngium varrifolium
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Eriogonum umbellatum
Lotus corniculatus
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Gypsophylla bungeana
Vincetoxicum hirundinaria ssp. nivale in fruit
Torhout, West-Vlaanderen

Wim Boens

Superplanten, Luc  ((12 (vooral de Pulsatilla draagt mijn voorkeur weg)....je rotstuin moet er wel heel b(l)oeiend bij liggen op dit moment!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Scheldeman op 17 juni 2012, 13:19:36
Een pulsatilla opgekweekt uit Pavelka zaad met een eerste bloem net boven de grond en extreem smalle bladeren.
Pulsatilla bungeana ssp. tenuifolia

Dat ziet er een superplant uit, Luc! Benieuwd hoe deze zich zal verder ontwikkelen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Theo Stronks

Prachtige plaatjes heren,de zomer kan beginnen. 8) _01

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen