cushions

Gestart door Ger van den Beuken, 16 juni 2011, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

Jan Fouquaert

Nu nog wat Saxjes. Kan gewoon niet zonder.
Ik zou een paar honderd kussentjes kunnen tonen, maar dat zou maar eentonig worden, n'est-ce pas ?
Daarom toon ik er slechts twee. ???

1/ Mijne favoriet voor wat betreft 'cushion' sax : Saxifraga x pulvilacina  'Niobe'. Vormt een heel traag groeiend heuveltje.

2/ Dit kleintje heet, euh, mmmm, ach ja Saxifraga paniculata 'Jan Fouquaert'.
    Waar hebben ze die naam al weer vandaan gehaald ?
    Plantennamen zijn al moeilijk genoeg.
    Wie gaat er deze naam ooit juist schrijven ?  --6 :o

Het Saxje staat in een nogal zwaar trogje dat ik in mei in Utrecht wou verkopen.
    Was het te zwaar of te duur.
    In ieder geval is het nu nog zwaarder. De planten die er in staan, zijn ondertussen wat gegroeid.  ::)

www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Citaat van: Bert Stegeman op  4 augustus 2013, 21:09:53
-6( -6( -((1 ((2 _02

Niet overdrijven, hé Bert.
Het zijn maar kleintjes .... --3

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op  3 augustus 2013, 22:09:16
Je bent ook maar een mens, Kris.  ;)

Gelukkig wel Jan , ik zou niet minder of meer willen zijn .... ;)
En aangezien missen menselijk is ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 augustus 2013, 21:32:26
Citaat van: Jan Fouquaert op  3 augustus 2013, 22:09:16
Je bent ook maar een mens, Kris.  ;)

Gelukkig wel Jan , ik zou niet minder of meer willen zijn .... ;)
En aangezien missen menselijk is ...

Maak je geen zorgen, Kris - andere mensen zijn dan weer misselijk...  :P  --3 -7(

Mooie serietjes die je hier laat zien, Jan !  Kleintjes worden ook groot, maak je daarin maar geen zorgen...

'Udo' doet het hier ook goed inmiddels op zijn tufsteen : een aanwinst voor elke verzameling !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  3 augustus 2013, 21:24:30
Naamkaartje is al lang verdwenen . Wie kent de naam van dit klein kussentje?

Bedankt Jan en Kris,
Jullie hebben gelijk .Het is de Gypsophila aretioides Iraanse vorm . Nu zal ik het kaartje wat dieper steken zodat ik het niet meer kwijt geraak.

Luc Gilgemyn

Dit item was inmiddels naar pagina 2 verdwenen bij "Rotsplanten" en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

En aangezien de Arenaria tetraquetra var. granatensis er zo mooi bij lag in het zonnetje vanmiddag.... deze kleine post...

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op  7 oktober 2013, 21:36:31
Dit item was inmiddels naar pagina 2 verdwenen bij "Rotsplanten" en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

En aangezien de Arenaria tetraquetra var. granatensis er zo mooi bij lag in het zonnetje vanmiddag.... deze kleine post...

Het is en blijft een schitterend exemplaar, Luc, hoe oud is dat kussen nu inmiddels? Wat ik ook zo speciaal vindt is dat er nergens dode stukken inzitten. Ik heb ook enkele van die Arenaria's, maar er is altijd wel een stukje dat dood gaat door zon of regen of wat voor reden ook. De uwe ziet er lekker gaaf uit.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Hij is ook medio oktober 2013 nog onaards mooi Luc ....... ))5 En dat onaards mag je best ook een beetje letterlijk nemen want het lijkt wel een landschap van één of andere buitenaardse planeet ....
Neen alle gekheid op een stokje , een topper zonder weerga. Jij kan met je beide oren weer op je kussen slapen ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

Het meest gaaf is wel dat die Arenaria zelf zijn eigen bergjes begint te maken.  ((14

Frankie Wulleman

En eigenlijk hoort deze hier niet thuis in dit topic, maar in het topic 'Mattrasses'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 oktober 2013, 21:44:01

Het is en blijft een schitterend exemplaar, Luc, hoe oud is dat kussen nu inmiddels? Wat ik ook zo speciaal vindt is dat er nergens dode stukken inzitten. Ik heb ook enkele van die Arenaria's, maar er is altijd wel een stukje dat dood gaat door zon of regen of wat voor reden ook. De uwe ziet er lekker gaaf uit.

Ik denk dat hij inmiddels bijna 18 jaar op zijn plekje staat, Frankie - hij wordt meerderjarig...  ;D

Theo Stronks

Superplant Luc, daarmee geen woord teveel gezegd -6(

Ger van den Beuken

Luc, aan al deze lovende woorden valt weinig toe te voegen. Je weet,,, ik heb deze categorie cushions opgestart en zoals je weet heb ik dit gedaan omdat mijn liefde vooral naar dit soort planten uitgaat. Daarom nogmaals, waarom altijd gekickt op bloemen als cushions zonder bloemen,,,, want bloeien doet deze soort spaarzaam,,,,zo super mooi kunnen zijn. Lof naar degene die lof toekomt. Fantastisch Luc!!!

Luc Gilgemyn

((4 Ger en Theo !  De lof dient echter vooral naar moeder natuur te gaan !  ;)
Overigens was het een schitterend idee van jou om dit topic destijds in het leven te roepen !  De cushions zijn en blijven dé "rotsplanten bij uitstek" !