Cypripedium

Gestart door Danny De Raeymaeker, 3 mei 2010, 01:39:28

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Sven de Groot op 26 april 2014, 21:07:19
Nog een paar Cypripedium in bloei.
Foto 1: Cypripedium japonicum, het zusje van formosanum;
Foto 2: Cypripedium froschii (tibeticum var. froschii);
Foto 3: Cypripedium x ventricosum, een lichte vorm van deze ook in het wild voorkomende kruising tussen macranthos en calceolus.

Ik ben (op een gezonde manier ...)jaloers op jouw tibeticum Sven .Lijkt het heel goed te doen. Is eentje waar ik voorlopig geen succes kan mee halen .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Subliem, Sven, vooral die tibeticum. ((14 Ik zag die al eens in de kas van Wisley...magnifieke plant is dat. Hoe cultiveer jij hem, Sven?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Charlotte Jacobson

To all the lovers of the Cypripediums I have found a source for small rooted plants.  The website is www.all-orch-ideen.de.  The owner makes available a package of 10 roots for €49. These are all unnamed so it is a guess as to what will develop.  I gave a couple away before they had developed but the balance have made good growth with fully leaved stems.  Another couple years and the flowers will tell what I have.
Hope you find the site of interest.

Charlotte   :D

Sven de Groot

Citaat van: Frankie Wulleman op 26 april 2014, 22:38:32
Hoe cultiveer jij hem, Sven?

Eigenlijk niet anders dan m'n andere Cypripediums, Frankie. Dus in een ingegraven pot in de schaduw en in de winter afgedekt tegen teveel vocht. Wat ik alleen niet weet, is de precieze samenstelling van het substraat. Die kreeg ik erbij toen ik de plant op ging halen bij de heren Vienenkötter.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

André Bourgonje

Vandaag wat opnamen gemaakt van Cypripediums in mijn tuin:
- x ventricosum deze is ca 50 cm hoog !
- tibeticum tibeticum is altijd vrij laag tijdens de bloei en groeit dan door na het bloeien tot een veel hogere plant
- fargesii de kunst zal zijn om deze cyp een goed aantal jaren door te laten groeien en hopelijk tot meerdere neuzen te laten toenemen
- henryii een van de soorten met meerdere bloemen per steel
André Bourgonje, Den Haag, Nederland

Wim Boens

Citaat van: André Bourgonje op  5 mei 2014, 23:28:29
- tibeticum tibeticum is altijd vrij laag tijdens de bloei en groeit dan door na het bloeien tot een veel hogere plant
- fargesii de kunst zal zijn om deze cyp een goed aantal jaren door te laten groeien en hopelijk tot meerdere neuzen te laten toenemen

Prachtig, André! Ben al benieuwd wat je fargesii zal doen in de komende jaren.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Brian Blanken

mooie collectie André !!!

Peter Rijntjes

Cypripedium pubescens in optima forma. Een vorm die glanzende, goudgele bloemen heeft.

Wim Boens

Citaat van: Peter Rijntjes op  6 mei 2014, 13:41:55
Cypripedium pubescens in optima forma. Een vorm die glanzende, goudgele bloemen heeft.

Heel mooie glanzende zak uhmmm, lip heeft die zeg  ;)  :P Just kidding...prachtige bloem, Peter!  ((14
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Peter Rijntjes

Dank hiervoor, Wim. Is inderdaad en hele mooie, bijna licht gevende soort!

Herman Mylemans

Citaat van: André Bourgonje op  5 mei 2014, 23:28:29
Prachtige  cypripediums André, ze schijnen het goed te doen in je tuin!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Wim van Kruijsbergen

Het is weer eens tijd om wat cypen te laten zien.

Wim van Kruijsbergen

en nog een paar..

Wim van Kruijsbergen

en ook deze..

Wim van Kruijsbergen

.....