Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
En hier staat hij nog eens samen met Primula veris aan de vijverrand.
Goedemorgen lily-Anne en Luc,De reden weet ik ook niet,maar van iedereen hoor je hoe moeilijk calcarea is met vermeerderen.Heb ook al geprobeerd om ze ouderwets 'af te leggen',een mengseltje met zand en potgrond ertussen,zelfs iets verwonden geprobeerd...maar noppes..nada.....Net wat Luc,zegt ze lijken prima in de propagator maar wortelen ho maar.Je hebt ook nog de polygala calcarea die heeft iets grotere bloemen,maar ook bij deze lukte het mij niet.Deze is overigens hier niet meer in leven.De andere polygala's zoals kamnitskii,Loibl en chamaebuxus groeien meer verspreid met hun wortels en kun je redelijk scheuren.maar die 'Lillet' heb ik 2 jaar terug uit de grond gehaald om te kijken echter de wortels gaan naar 1 punt en ik zag niet veelzij/haarworteltjes.Alle mooie dingen zijn moeilijk....................
Een jonge Dianthus 'Conwy Star' in de tuf.Linum flavum 'Compactum', maar volgens mij is dit een Erysimum (ook wel mooi, maar geen Linum....)en Sebaea thomasii
Nooit van gehoord Wim; Sebaea thomasiiUit Zuid-Afrika heb ik opgezocht. Dus waarschijnlijk ongeschikt voor onze winters Wim? Of heb je 'm nog niet zo lang?Wel een mooie bloeiwijze.
Wat jammer, Frankie, een paar jaar geleden was het zo'n mooi ding !
Nog wat meer bloempjes op Viola pedata 'Bicolor'.
Als pronk stuk vind ik dit moment in de tuin de Gentiana Ligustica.Heb hem al jaren heeft nu een zijscheut gemaakt en een pracht bloem Met mooi weer is hij op zijn best.Gisteren met die regen was hij tuurlijk gesloten.
De eerste bloemen van Erodium guttatum.