Ik ben een beetje een andere mening toegedaan in verband met het trogje van Wim.
De trog zelf is goed geslaagd, maar ik vind dat de bruine tufstenen niet passen met de witte steenslag, ik zou eerder opteren voor gele steentjes, zoals Yellow Sun split.
Ieder zijn mening natuurlijk.
Hmmm

,
Dank je voor de opbouwende kritiek, Jan. Mijn visie is wat anders: die tufsteen verweerdt na verloop van tijd natuurlijk en dan vind ik dat dit beige-grijze grind (ziet er wat bleker uit op de foto omdat het nog vers was en er nog een laagje stof op lag) er het beste bij past (zie bijgevoegde foto van een tufsteen die er al 4 jaar ligt, samen met datzelfde strooisel). Het enige dat ik persoonlijk nog beter passen vind, is tufstrooisel...maar dat had ik niet liggen. Yellow Sun Split zou ook wel gaan, maar dat vind ik na verloop van tijd niet meer passen! Kwestie van smaak natuurlijk, zoals je al zei

Persoonlijk zijn er twee andere dingen die ik wat anders zou doen:
Ik moest de randen van de trog wat meer afgerond hebben met een staalborstel. Dit zou er nog natuurlijker uit gezien hebben!
En gebroken brokken van gezaagde tufblokken zijn toch niet zo'n goed idee, die hoekerigheid gaat er nooit volledig uit. Maar ook de restjes moeten een plaatsje hebben en de Sempervivums zullen deze na verloop van tijd wel overgroeien!
Zo blijf ik bijleren
latere bijvoeging: Die tufsteen is zo bruin omdat hij nat was, en de steentjes niet.
Voor als je zou twijdelen dat ze dezelfde kleur hebben en kunnen krijgen als de andere tufsteen: Een viertal jaar geleden heb ik een mislukt experiment uitgevoerd met tufsteen: zie hier:
http://www.srgc.net/forum/index.php?topic=1948.msg49077#msg49077. De tufsteenblokken hebben duidelijk dezelfde kleur als het onregelmatig stuk tuf dat van een gans andere leverancier kwam en het verweerde stuk onregelmatige tuf uit bijgaande foto is van dezelfde leverancier en dezelfde datum!