cushions

Gestart door Ger van den Beuken, 16 juni 2011, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Valt me op dat de Acantholimons zich steeds beter aanpassen aan ons klimaat.
Moest ze eerder wel eens afdekken,maar nu zijn de kussens zo groot geworden dat dit niet meer te doen is.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Theo Stronks op  6 februari 2012, 22:15:43
Valt me op dat de Acantholimons zich steeds beter aanpassen aan ons klimaat.
Moest ze eerder wel eens afdekken,maar nu zijn de kussens zo groot geworden dat dit niet meer te doen is.

Kunnen wel tegen een (winter)prikje Theo  ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Inderdaad, blijkbaar 'steekt' het niet zo nauw.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 oktober 2011, 11:23:10
Nu je het over Arenaria tetraquetra hebt Peter, hier een stukje van mijn var. granatensis die al hoger in deze topic werd getoond en die gisteren een laagje rijm had gekregen (zie ook in foto van de dag).

Foto twee toont dan weer een plant die deze week mijn aandacht trok en die op het eerste zicht niet bij Cushions wordt gerekend.
Het gaat om Alyssum pulvinare die als een groene waterval tussen de rotsen naar beneden "dendert"... denderen is misschien wel ietwat overdreven, want hij doet er wel een tijdje over, de plant staat er al zo'n 10-12 jaar...  ;)  Met veel goede wil zou je kunnen zeggen dat hij stilaan Rhododendron "Oban" (onderaan de foto) stroomafwaarts gaat bedreigen...  ;D
Van die Alyssum pulvinare wil ik ooit wel eens een mini, klein, minuscuul stekje dat wil uitgroeien tot een volwaardige, reusachtige plant als die van jou .... ;)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Gilgemyn

Daar kan voor gezorgd worden >Jan !  ;)  Alleen - hij ziet er niet echt top uit na deze afschuwelijke winter...  hij is zeker niet helemaal kapot, maar het zou wel eens kunnen dat ik zelf een stek moet nemen om te herbeginnen...  :'( 
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Inderdaad Luc, ik en mijn rotsplanten hebben nog nooit een rare winter als deze meegemaakt : eerst een hele winter lente-achtige temperaturen en dan plots, om het treffend te omschrijven, een 'lawine' van constante vriestemperaturen tot min 14. Diverse planten legden het loodje. Erinus alpinus met een verspreidingsgebied over een heel groot deel van mijn rotstuin is praktisch uitgeroeid. Diverse anjers zijn dood en anderen vechten nog voor hun bestaan. Ik had een Thymus serpyllum van 2 vierkante meter groot en met moeite vind ik nog iets dat op groen lijkt. Ik heb nu wel veel plaats gekregen voor andere planten .... ))4

Bart Moerland

Heb je mijn adres dan wel Jan?.................. ))4
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Jan Fouquaert

Natuurlijk Bart, mijn laatste bestelling dateert van 07/10/11 ...
En hoop doet leven ... :D

Ger van den Beuken

Vandaag genomen in de alpiene kas de volgende Draba's:
Draba longisiliqua x mollisima
   ,,    longisiliqua
   ,,    acaulis

Gert Hoek

Citaat van: Ger van den Beuken op 31 maart 2012, 15:37:50
Vandaag genomen in de alpiene kas de volgende Draba's:
Draba longisiliqua x mollisima
   ,,    longisiliqua
   ,,    acaulis

Prachtige kussens Ger ((12 ((14

Gerard Verweij

Nog een kussentje, nl Scleranthus Uniflora.
Deze is in mijn tuin in een jaar tijd twee maal zo groot geworden.
De bloei schijn niet zo spectaculair te zijn, maar het is zo al een mooie verschijning, toch?

Bart Moerland

De 14 jaar oude Draba lonquisilliqua EMR doet het aardig?
Staat hele jaar door hier,wel onder dak dus.

Theo Stronks

Jou Scleranthus Gerard doet me denken aan de Minuartia stellata,ook een kussenvorm,waarbij de bloemen weinig voorstellen

Bart Moerland

Nog een keer

Luc Gilgemyn

Een mooie, forse "oude knar" Bart !!
Harelbeke-West-Vlaanderen