cushions

Gestart door Ger van den Beuken, 16 juni 2011, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

Pim Hols

Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 juni 2012, 16:41:18
Na al deze poëtische uitspattingen graag nog een kussenplantje dat mij met zijn bloei heeft verblijd !

Ooit aangeschaft als Minuartia caucasica maar wellicht Minuartia stellata - vanuit verschillende gezichtshoeken...  :P - met de macro lijken het zelfs grote bloemen...  --11

Excuses voor de late reactie Luc, maar wat een prachtig resultaat.
Ik zit al jaren te wachten op bloei bij de M. stellata, maar nog nul resultaat.
Ik ben zeer trots op je.
Heemskerk, Noord-Holland

Luc Gilgemyn

((4 ((1
Je brengt me helemaal aan het blozen Pim.
Hij stond hier ook al een 6 of 7 jaar vooraleer hij een eerste bloempje tevoorschijn toverde.  Ik had er zelfs niet meer op gerekend...  ((15
Ooit las ik ergens dat hij best zo "arm" mogelijk staat en opvallend is dat hij slechts in het midden van de plant (dus ook het oudste stuk dat in de inmiddels meest uitgeputte compost groeit) bloeit...
Harelbeke-West-Vlaanderen

Peter Rijntjes

Een kussen vormende Eriogonum. Doet het hier heel goed. In de winter licht afdekken is voldoende en uiteraard veel zon.

Peter

Peter Rijntjes

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 29 juni 2012, 23:04:52
Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 24 juni 2011, 21:02:31
Citaat van: Peter Rijntjes op 23 juni 2011, 10:06:57
Experiment met, wat ik noem, de omgedraaide potcultuur.
Voordeel is dat overtollig regenwater langs de pot afloopt. Verder kan ik op deze manier altijd van onder af water en voedingssupplementen toevoegen. Ook is de plant mobiel vwb. zon en winter vorst.
Experiment is uitgevoerd met 2 zaailingen van Eritrichium nanum. 1 plant in de omgedraaide potcultuur en 1 plant op de traditionele manier (in pot in zand gezet).
Nu na een jaar is de Eritrichium in de omgedraaide pot iets compacter en voelt harder aan. Tot op heden dus een succes?

Misschien heeft iemand hier wat aan.
Vriendelijk groet
Peter Rijntjens

En ? Hoe is het verder afgelopen met het experiment met de eritrichium nanum in omgedraaide pot ?
Nog in leven? Bloemetjes gehad ?
Gr. Lily-Anne

Sorry, Lily-Anne,

zie nu pas je vraag. Helaas is het experiment mislukt. Maar dat geld ook voor de Eritrichium nanum op de normale manier geplant. Eritrichiun howardii en Eritrichium aretioides doen het een stuk beter in een stenen pot en die op hun beurt weer geplaatst in een grote pot gevuld met brekerszand. Nog niet gebloeid, maar ziet er hoopvol uit. Eigenlijk ben ik altijd wel een beetje aan het experimenteren zoals met kleikorrels bij gentianen (althans de Europeesche soorten) en stek methodes. Als er op dat gebied nieuws is vertel ik het wel weer op het forum.

vriendelijke groet,

Peter Rijntjes

Gerard Verweij

Op de scheiding van voortuin en openbare weg heb ik een muurtje van tufsteenblokken.
Hierop doen deze Sedum's en Sempervivums het best wel aardig.
Ze staan hier vol op de zon (als ie er is ,natuurlijk).

Gerard Verweij

En de rest:

Peter Rijntjes

HOI Gerard,

ziet er goed uit, hoor. Ook nog veel ruimte over voor andere plantjes die gek zijn op tuf, zie ik. Nog heel wat te doen.

vriendelijke groet,
Peter

Luc Gilgemyn

Knap werk Gerard !

"Volle zon" - wat is dat ??  2-)( -2( -7(

Gerard Verweij

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 juli 2012, 11:40:23
Knap werk Gerard !

Krijgen we dat taalverhaal weer........
Luc, volle zon, daarmee bedoel ik veel zon, hele dag zon enz.
Bedankt, ben er ook wel blij mee

Gerard Verweij

Citaat van: Peter Rijntjes op 10 juli 2012, 11:28:23
HOI Gerard,

ziet er goed uit, hoor. Ook nog veel ruimte over voor andere plantjes die gek zijn op tuf, zie ik. Nog heel wat te doen.

vriendelijke groet,
Peter
Ben ook nog lang niet klaar!!!!!!!

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerard Verweij op 10 juli 2012, 12:24:02
Knap werk Gerard !

Geen taalverhaal dit keer Gerard - ik wou alleen duidelijk maken dat ik dit jaar nauwelijks al "volle zon" gezien heb...  ))8

Gerard Verweij

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 juli 2012, 12:37:51
Citaat van: Gerard Verweij op 10 juli 2012, 12:24:02
Knap werk Gerard !

Geen taalverhaal dit keer Gerard - ik wou alleen duidelijk maken dat ik dit jaar nauwelijks al "volle zon" gezien heb...   ;D
Ok, verkeerd begrepen dus.
Heb ik weer, maar je hebt gelijk, weinig "volle zon"dit jaar.Ook nu dreigt het weer te gaan plenzen. Komt niet goed uit, ben het huis aan het opschilderen. 8)
Ik ga over 5 weken pas op vakantie, ga dan naar ons hutje in de Belgische Ardennen (Oostkantons, dus eigenlijk Belgische Eifel). Denk dat de zon er dan wel weer zal zijn, toch?  8)

Michael J Campbell

Trachelium asperuloides
In Shannon town on the west coast of Ireland.

Lewisias, Alpines, South African bulbs
http://picasaweb.google.com/home

Luc Gilgemyn

I'm lost for words Michael...  ((11 ((11 ((6

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Michael J Campbell op 10 juli 2012, 18:10:22
Trachelium asperuloides

Even better then in the wild . I know them growing in Styx valley .....Super Michael .  ((14
I was thinking about making some pictures of my flowering specimen to , but when I see this one .... Could not beat this one anymore ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "