cushions

Gestart door Ger van den Beuken, 16 juni 2011, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

Jan Fouquaert

Ik was niet in de war Ger, de foto heeft betrekking op mijn bovenste zin en op mijn Vitaliana of Douglasia of Androsace (soms zou een mens daadwerkelijk in de war raken  ??? ) die in mijn rotstuin groeit en waar nu zelfs 1 enkele bloem op staat, heb ik vandaag ontdekt.

Wat ik schreef over de Sax. cinerea is een antwoord op wat Hans mij vroeg.
Foto van deze Sax staat wat hoger.

Zeker rijkbloeiend, Pim.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Lida Lourens

Mag ik ook meedoen met een cushion?
Nu nog even op de tafel onder de veranda, maar eens komt ook deze plant op zijn juiste plaats: Scleranthus unifloris
Ik weet niet of de twee Anjertjes ook tot de cushions behoren, maar dat hoor ik dan graag.     : links   -  Dian.erinaceus
                                                                                                                                rechts - Dian.sup.kahori pink
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Marian Wijnands

sommige anjertjes wel vind ik !
doe ik ook mee

Gypsophila aretioides

en of de onderste  echt telt ?
Groeten uit Ne Limburg
Marian

Gerrit Eijkelenboom

Jaha, daar zijn we hier gek op. Allebei superdeluxe.

Peter Rijntjes

Natuurlijk beste Lida en Marian, deze tellen wat mij betreft ook mee hoor. Die Dianthus erinaceus zal in de volle grond op termijn net zo goed een heel groot kussen ( zij het wel heel prikkelig) maken hoor, Lida.

Marian, weet je wel wat je daar hebt, een plaatje van een Gypsophila aretioides en dan nog in de bloei ook. ALS JE EEN VISITE KAARTJE WIL AFGEVEN, DAN HEB JE DAT NU GEDAAN, HOOR. Laat de eerste maar komen om dit te evenaren!!

Voor allebei:

((14 _02 )))7

vriendelijke groet,

Peter

Marian Wijnands

Groeten uit Ne Limburg
Marian

Frankie Wulleman

Citaat van: Marian Wijnands op 18 augustus 2012, 19:08:11
doe ik ook mee

Gypsophila aretioides

Heel fraai, Marian, het echte werk.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Pim Hols

doe ik ook mee

Gypsophila aretioides

Inderdaad Super Marian, prachtig resultaat!! ((14
Heemskerk, Noord-Holland

Luc Gilgemyn

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij al die lof Marian !!  :o

Ik heb er hier eentje dat je niet zo direct bij cushions zou verwachten en toch maakt hij in deze tijd van het jaar een mooi tapijtje :

Aubrieta glabrescens (foto 1)

Op foto 2 Helichrysum milfordiae - opnieuw geen bloei dit jaar - en wat erger is, de kant rechts boven van de plant wordt verdacht bruin/grijs...  >:(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

doe ik ook mee

Gypsophila aretioides

Top prestatie Marian. Mijn Gypsophila aretioides kussen met een diameter van ongeveer 20 cm heeft nooit meer dan 3 bloemen laten zien.
Welke vorm is het,,,,, de Iraanse of de Caucasus vorm..

Peter Rijntjes

Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 augustus 2012, 19:29:11

Ik heb er hier eentje dat je niet zo direct bij cushions zou verwachten en toch maakt hij in deze tijd van het jaar een mooi tapijtje :

Op foto 2 Helichrysum milfordiae - opnieuw geen bloei dit jaar - en wat erger is, de kant rechts boven van de plant wordt verdacht bruin/grijs...  >:(

Snel gaan stekken Luc, misschien het begin van het eind.....

--13
vriendelijke groet,

Peter

Herman Mylemans

Luc bij mij ook geen bloem te zien, het heeft nochtans warm genoeg geweest.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Dat was me onlangs ook opgevallen Luc ! Hij staat hier ook zijn onverwacht talent uit te spelen in mijn plaatselijke gebergte ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Heb door de jaren heen mijn ambitie hierin aangepast .....ben nu al tevreden dat hij blijft leven ...
In al die jaren (zeg maar vanaf grosso modo 1994) heb ik hem maar 1 keer in bloei gekregen ....
Helichrysum sessiloides daarentegen is misschien wel even mooi en bloeide bij mij ieder jaar ....Zo'n 3 jaar na mekaar totdat deze winter een einde maakte aan dat sprookje ...Toch wil ik deze laatste opnieuw gaan proberen.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Marian Wijnands

Citaat van: Ger van den Beuken op 22 augustus 2012, 19:44:44
doe ik ook mee

Gypsophila aretioides

Top prestatie Marian. Mijn Gypsophila aretioides kussen met een diameter van ongeveer 20 cm heeft nooit meer dan 3 bloemen laten zien.
Welke vorm is het,,,,, de Iraanse of de Caucasus vorm..

geen idee !
ik heb de plant ooit misschien wel een jaar of 12 geleden gekocht op de toentertijd nog leuke rotsplantenmarkt in Asten .
Misschien zelfs van jouw ?
ik heb hem in de begin jaren niet door veel kennis gehinderd vele malen gestekt en ik heb op meerdere plaatsen mooie kussens staan
Allemaal van de zelfde plant afkomstig.
En toch zijn er maar twee planten die bloeien eentje in de tuf en eentje in een gat van een maanrotssteen

maar weersomstandigheden van die 2 zijn hetzelfde ! Vol en schraal in weer en wind wat over het veld voor mijn huis met vrij spel aan komt.

de exemplaren die in de achter tuin staan dus meer verzorgd en beschut hebben nooit gebloeid
dus hoe erger de omstandigheden lijken , hoe beter ze zijn.
Groeten uit Ne Limburg
Marian