cushions

Gestart door Ger van den Beuken, 16 juni 2011, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

Marian Wijnands

Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 augustus 2012, 19:29:11
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij al die lof Marian !!  :o

Ik heb er hier eentje dat je niet zo direct bij cushions zou verwachten en toch maakt hij in deze tijd van het jaar een mooi tapijtje :

Aubrieta glabrescens (foto 1)

Op foto 2 Helichrysum milfordiae - opnieuw geen bloei dit jaar - en wat erger is, de kant rechts boven van de plant wordt verdacht bruin/grijs...  >:(

de helichrysum mag dan wel met zijn grijsblad suggeren dat hij zon wil. maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat hij in een middag voor de helft weg brand bij zo'n intense zon als we afgelopen weken hadden.
Ik heb mijn exemplaar (ook het zoveelste) nu in de gedeeltelijke schaduw staan en zo blijft ie toch mooier
maar zal waarschijnlijk inderdaad nooit bloeien.
Groeten uit Ne Limburg
Marian

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marian Wijnands op 22 augustus 2012, 22:40:13
de helichrysum mag dan wel met zijn grijsblad suggeren dat hij zon wil. maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat hij in een middag voor de helft weg brand bij zo'n intense zon als we afgelopen weken hadden.
Ik heb mijn exemplaar (ook het zoveelste) nu in de gedeeltelijke schaduw staan en zo blijft ie toch mooier
maar zal waarschijnlijk inderdaad nooit bloeien.

Die ervaring mag ik met je delen Marian ....Vooral als het windstil is en de warme lucht dus  niet veel in beweging is kan dat bij dit (grijze )strobloempje wel een probleem vormen .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

Een dikke pluim voor Marian haar Gypsophila aretioides, een plantje dat ik al drie maal de dood injoeg.
Waarschijnlijk niet aan mij besteed. :(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Hier wat kussens die wel bij mij willen groeien.
Het zijn Saxen uit mijn Saxengoot. Op de foto lijkt dit wel 1 plant te zijn, maar het zijn Sax. 'Mother of Pearl', Sax. 'Cumulus', Sax. 'Sarka', Sax. 'Laka', Sax. 'Mikada', Sax. 'Your Smile' en Sax. 'Peter Pan' die meer en meer in elkaar verstrengeld geraken. 8)

Luc Gilgemyn

Laat ze maar verstrengelen Jan - wordt er alleen maar mooier op !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Als daar maar geen kussengevecht van komt. De vogels, hé Jan, bedoel ik.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Inderdaad, Luc, als ze in elkaar verstrengelen zien deze Saxjes maar 1 uitweg, en dat is naar omhoog groeien, waardoor er nog meer bollen zullen ontstaan. Leve de bollen ! -2(
De vogelkes zullen wel even neerstrijken, Frankie, op deze bollen, er misschien een kak op laten vallen, er misschien een rozetje van willen proeven, maar dat zal er dan ook bij blijven, want om deze kussens te verwoesten zullen ze nog veel pap en wormen moeten eten. ;D

Luc Gilgemyn

Tijd om het "cushion" topic nog eens nieuw leven in te blazen - zijn die "kussens" immers niet dé rotsplanten bij uitstek !

Hij staat weer op zijn mooist voor dit jaar : Arenaria tetraquetra granatensis

Ja, hij bloeit zelfs, al is er een fikse macro opname voor nodig om het te zien...  -2(

Peter Rijntjes

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW, Luc. Geweldig exemplaar hoor.

((12

Eduard Troch

een dergelijke plant, met deze afmetingen, is slechts op één locatie in W-Europa te bewonderen !!!   ;)
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Gerrit Eijkelenboom

Ja, wat moeten we er nou van zeggen. Alle superlatieven zijn opgebruikt. Ik ga nog wat bedenken: een gedropte alien, een gestrande inktvis. een invasief onkruid, maar nogmaals DE PLANT

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Eduard Troch op 13 mei 2013, 22:13:29
een dergelijke plant, met deze afmetingen, is slechts op één locatie in W-Europa te bewonderen !!!   ;)

Overigens is dat niet waar. Bij Luc Vermeer staat Arenaria alvacariensis in mijn herinnering net zo groot als bij Luc. 2 jaar geleden gezien, dus ik weet niet of hij nog bestaat.

Bart Moerland

Zal ik hem een beetje komen stekken Luc?........ ;D
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Eduard Troch

Ik wil Luc deels helpen 'ontlasten'......... met dit specimen.
Hoe klinkt dat elders ?    --6  :o;)
gr
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Luc Gilgemyn

Bedankt voor de lof mensen !  ((4

Maar jullie zullen bedenken dat dit klein(?)ood met hand en tand verdedigd wordt !  --2 --2
Wolfijzers, schietgeweren, luchtafweergeschut : ze zijn allemaal aanwezig om ongedierte en mensen die willen helpen mij ervan "te ontlasten" op afstand te houden !  )-12 2-)( -3)( -3)( -3)(

Intussen, even goede vrienden !  _07