Crevicegardening

Gestart door Kris De Raeymaeker, 18 juni 2011, 22:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  1 mei 2026, 13:05:35Je hebt de 'moeilijke' linums blijkbaar goed onder de knie Kris !  ((3
Hier laat de crevice zich ook van zijn beste kant zien.
Globularia velutina
Gentiana verna angulosa
Iris babadagica (een zaailing)
Gentiana en Iris als goede buren.

Laat ons zeggen voorlopig Luc ... ::)  ;)
Knappe verna  ((3  ((3  ((3
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Heel veel tegelijk in bloem momenteel in de crevice ...
1/ Erigeron compactus met dank aan Thomas
2/ Helichrysum retortum
3/ Helichrysum retortum met Adiantum aleuticum ssp. subpumilum
4/ Bergeranthus jamesii
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 mei 2026, 15:26:08Heel veel tegelijk in bloem momenteel in de crevice ...
1/ Erigeron compactus met dank aan Thomas
2/ Helichrysum retortum
3/ Helichrysum retortum met Adiantum aleuticum ssp. subpumilum
4/ Bergeranthus jamesii

Super hoor Kris, de Helichrysum lijkt een bloeirijke aanwinst.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

1/ Phlox 'Gemini' met als gebuur Edraianthus glisicii
2/ Edraianthus glisicii , vrij grote bloemen .
3/ Androsace x marpensis
4/ Nog een tweede Phlox 'Gemini'op een andere plek in de crevice , maar even bloeirijk
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 mei 2026, 15:29:43Super hoor Kris, de Helichrysum lijkt een bloeirijke aanwinst.
Klopt Luc ,Helichrysum retortum blijkt een betrouwbare bloeier te zijn , zeker in vergelijking met bijvoorbeeld milfordiae.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

1/ Hoekje met o.a. de Argentijnse Sisyrinchium macrocarpum
2/ Maar ook nog steeds Phlox ' Bořanovice  '
3 & 4/ Sisyrinchium macrocarpum
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

1/ Physoplexis comosa doet het zowaar nog beter in de crevice als in de tuf ...
2/ Prometheum pilosum
3 & 4 /Dianthus alpinus
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Het geheel ligt er prachtig bij, Kris !  Topwerk!

Hier een beeld van een gedeelte van mijn (ietwat eigenzinnige) crevice.
Blikvanger hier is Dianthus 'Paulinae' - een compacte kruising die ik ook nog van bij Flora Montana haalde.  Ik kon hem gisteren vereeuwigen na een eerste langverwacht, mals regenbuitje.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 mei 2026, 15:40:52Het geheel ligt er prachtig bij, Kris !  Topwerk!
Hier een beeld van een gedeelte van mijn (ietwat eigenzinnige) crevice.
Blikvanger hier is Dianthus 'Paulinae' - een compacte kruising die ik ook nog van bij Flora Montana haalde.  Ik kon hem gisteren vereeuwigen na een eerste langverwacht, mals regenbuitje.
Dank voor het compliment Luc !
Dit anjertje is prachtig  , en nieuw voor mij . Nog niet eerder tegen gekomen.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 mei 2026, 15:38:141/ Physoplexis comosa doet het zowaar nog beter in de crevice als in de tuf ...
2/ Prometheum pilosum
3 & 4 /Dianthus alpinus

Dianthus alpinus altijd al een favoriet geweest  ((3 al blijken ze hier toch vaak niet erg langlevend.
Van Androsace x marpensis moet ik hier al heel wat etiketten liggen hebben... :-\
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Enkele overzichtjes ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 mei 2026, 15:43:52Dianthus alpinus altijd al een favoriet geweest  ((3 al blijken ze hier toch vaak niet erg langlevend.
Van Androsace x marpensis moet ik hier al heel wat etiketten liggen hebben... :-\

Ja die alpinus moeten we maar afwachten Luc , in het verleden ook altijd zo ervaren maar ik hoop nu een betere plek gevonden te hebben. Fingers crossed, tijd zal het uitwijzen.Hij staat nu minder warm en beetje afgeschermd tegen de heetste zon.
Androsace x marpensis durft ook wel lastig te doen in de winter. In mijn vroegere tuin heb ik deze wel een hele tijd gehad en nu de eerste poging hier. Deze plant staat er nu 3 jaar. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Heel aangenaam verrast door de performance van deze Matthiola anchoniifolia !Met dank aan de gulle schenker en goede zaaier ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 mei 2026, 15:26:08Heel veel tegelijk in bloem momenteel in de crevice ...
1/ Erigeron compactus met dank aan Thomas
2/ Helichrysum retortum
3/ Helichrysum retortum met Adiantum aleuticum ssp. subpumilum
4/ Bergeranthus jamesii

Mooi crevicebewoners, Kris. Ik heb E. compactus ook nog gehad, maar was hier geen lang leven beschoren. Overigens een mooi soortje.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 mei 2026, 15:29:551/ Phlox 'Gemini' met als gebuur Edraianthus glisicii
2/ Edraianthus glisicii , vrij grote bloemen .
3/ Androsace x marpensis
4/ Nog een tweede Phlox 'Gemini'op een andere plek in de crevice , maar even bloeirijk

Ook ik kon A. x marpensis nooit lang in de tuin houden.
Die 'gemini' zal je toch moeten stekken, hoor, Kris. Wat een mooierd.
Lichtervelde, West-Vlaanderen