Auteur Topic: cushions  (gelezen 151295 keer)

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: cushions
« Reactie #645 Gepost op: 9 januari 2025, 17:27:42 »
;D ;D  en niet alleen de cushions Kris, hij hoort hier misschien niet thuis maar dat hoedje heeft hij wel Hypericum aegypticum vruchteloos op zoek naar de pyramiden...

Voor pyramiden toestanden zal hij nog even moeten wachten Luc maar met zijn dakje houd hij tenminste het hoofd koel ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #646 Gepost op: 9 januari 2025, 18:09:07 »
;D ;D  en niet alleen de cushions Kris, hij hoort hier misschien niet thuis maar dat hoedje heeft hij wel Hypericum aegypticum vruchteloos op zoek naar de pyramiden...

Voor pyramiden toestanden zal hij nog even moeten wachten Luc maar met zijn dakje houd hij tenminste het hoofd koel ...

En de voeten warm... allhoewel...  --8
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

• Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
« Reactie #647 Gepost op: 12 januari 2025, 10:15:00 »
Enkele jaren geleden introduceerde ik Saxifraga sp. ex Baltoro Glacier , intussen benaamd  S. baltistanica. Mondjesmaat heb ik deze soort aangeboden en verdeeld onder enkele planten freaks. Intussen heb ik mijn collectie moeten opgeven maar wil proberen op onze nieuwe plaats om deze soort verder te kweken. Als er iemand zo welwillend is om mij een plant of enkele stekken te sturen zou ik hiervoor erg dankbaar zijn

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #648 Gepost op: 14 januari 2025, 20:46:54 »
Enkele jaren geleden introduceerde ik Saxifraga sp. ex Baltoro Glacier , intussen benaamd  S. baltistanica. Mondjesmaat heb ik deze soort aangeboden en verdeeld onder enkele planten freaks. Intussen heb ik mijn collectie moeten opgeven maar wil proberen op onze nieuwe plaats om deze soort verder te kweken. Als er iemand zo welwillend is om mij een plant of enkele stekken te sturen zou ik hiervoor erg dankbaar zijn

Hey Ger , ik heb van jou een 3 -tal planten uitgeplant op verschillende locaties . Dus allicht ga ik je kunnen verder helpen !
Mooie foto's maar de derde foto wijkt mijn inziens erg af van de eerste mijn inziens , is dat het verbloemen ?   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #649 Gepost op: 22 april 2025, 22:05:50 »
Deze naamloze zaailing kocht ik ooit in Utrecht vanwege het prachtige kussen. Bloeien doet hij niet al te vaak, maar het staalblauwe en compacte kussen maakt dat goed.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #650 Gepost op: 22 april 2025, 22:10:24 »
Een mooie Sempervivum x barbulatum, nog afkomstig uit de Franse Alpen.

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #651 Gepost op: 4 mei 2025, 22:52:25 »
Nogmaals deze bijzondere Dianthus. Het kussen kan echt wel tellen. Een van de meest bijzondere anjers in mijn tuin. En hij gaat nog bloeien ook.

Rudi Berthels

• Rotsplantfanaat
  • Volwaardig poster
« Reactie #652 Gepost op: Gisteren om 11:17:41 »
Deze naamloze zaailing kocht ik ooit in Utrecht vanwege het prachtige kussen. Bloeien doet hij niet al te vaak, maar het staalblauwe en compacte kussen maakt dat goed.
Frankie, ik heb hier ook een Dianthus staan in de volle zon die nog nooit gebloeid heeft
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 12:04:51 door Rudi Berthels »