cushions

Gestart door Ger van den Beuken, 16 juni 2011, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 14:52:01
Citaat van: Frankie Wulleman op  7 augustus 2026, 16:41:50Deze Draba schafte ik aan als D. bryoides (foto 1) maar ben niet zeker van de naam. Hij vormt wel een prachtig kussen.
Draba dedeana (foto 2) heeft zeer dicht opeen zittende rozetjes die een compact bolletje vormen.
Arenaria hookeri desortorum (foto 3) zien we blijkbaar niet zoveel meer opduiken, nochtans ook een mooie kussenvormer die heel goed met de droogte omkan.
Dianthus grisebachii (foto 4) een van de vele anjertjes die eveneens een mooie zode maakt.

Mooie kussens Frankie ! Heel goede vorm van Draba dedeana vind ik , ze zijn soms minder mooi van rozet.

Akkoord, Kris. Ik heb hem al heel lang, ik dacht ooit nog aangeschaft bij Gerard Roose in Torhout op een cactusbeurs, 20 jaar geleden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 14:50:29
Citaat van: Frankie Wulleman op  7 augustus 2026, 16:44:12Een Linum die ik zaaide als Linum elegans, maar het waarschijnlijk niet is. In het voorjaar bloeide hij met bloemstengels tot 10 cm lang met grote gele bloemen. Nu vormt hij heel aantrekkelijk blauwgroen loof.
Wat zijn de redenen dat je denkt dat het L. elegans is Frankie ?

Ik zeg het, hij is gezaaid als elegans, Kris. Zaad van Wild Flowers seeds.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 augustus 2026, 16:44:12Een Linum die ik zaaide als Linum elegans, maar het waarschijnlijk niet is. In het voorjaar bloeide hij met bloemstengels tot 10 cm lang met grote gele bloemen. Nu vormt hij heel aantrekkelijk blauwgroen loof.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 14:50:29Wat zijn de redenen dat je denkt dat het L. elegans is Frankie ?
Citaat van: Frankie Wulleman op Gisteren om 15:01:47Ik zeg het, hij is gezaaid als elegans, Kris. Zaad van Wild Flowers seeds.

Maar als je zegt dat hij het niet is moet je daar toch een reden voor hebben Frankie ?
Is dat degene die Wild Flower Seeds aanbied als "zaden verzameld in Falakro Mts" Die heb ik hier dit jaar ook gezaaid en verschilt voorlopig niet in degene die ik van Ger nog heb ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 15:55:40
Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 14:50:29Wat zijn de redenen dat je denkt dat het L. elegans is Frankie ?
Citaat van: Frankie Wulleman op Gisteren om 15:01:47Ik zeg het, hij is gezaaid als elegans, Kris. Zaad van Wild Flowers seeds.

Maar als je zegt dat hij het niet is moet je daar toch een reden voor hebben Frankie ?
Is dat degene die Wild Flower Seeds aanbied als "zaden verzameld in Falakro Mts" Die heb ik hier dit jaar ook gezaaid en verschilt voorlopig niet in degene die ik van Ger nog heb ...

hij bloeide met bloemstengels tot 10 cm lang. De elegans die ik vroeger had, bloeide veel korter. Tenzij elegans natuurlijk ook vrij variabel is. Daar heb ik geen idee van.
Als ik het goed heb, heeft Luc G. er nog eentje van mij. Wat is zijn ervaring?

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op Gisteren om 16:32:56
Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 15:55:40

hij bloeide met bloemstengels tot 10 cm lang. De elegans die ik vroeger had, bloeide veel korter. Tenzij elegans natuurlijk ook vrij variabel is. Daar heb ik geen idee van.
Als ik het goed heb, heeft Luc G. er nog eentje van mij. Wat is zijn ervaring?

Ik heb er hier eentje dat ik vorig jaar van jou gekregen had Frankie met Linum elegans op het etiket... het is helaas L. capitatum volgens mij, heeft gebloeid met 15 cm hoge stengels.
Harelbeke-West-Vlaanderen