cushions

Gestart door Ger van den Beuken, 16 juni 2011, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

Jan Fouquaert

Wat een kussen Luc, wellicht veel groter dan je hoofdkussen ? Hoe oud is dat kussen ? _02
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Theo Stronks

Indrukwekkend Luc !!!!!!!!!!!

Luc Gilgemyn

((4

Hij is iets harder dan mijn hoofdkussen Jan...  ((--11
Intussen moet hij zo'n 13-14 jaar oud zijn - ik moet dat één dezer dagen eens precies opzoeken - de doormeter is inmiddels ca 80 cm
Harelbeke-West-Vlaanderen

Eduard Troch

Dat grillige oppervlak Luc, werd dat verkregen door stenen te leggen of zijn dat eigenaardigheden van de plant zelf ?
Bijzonder mooie plant. Nooit last van winterellende ?
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Peter Rijntjes

Prachtig , Luc. Dat is het, hier krijg je Alpen gevoel van. Lijkt overigens wel de Alpen vanuit de lucht maar dan in de zomer.
Je ziet net de milka koeien nog niet.

Vr.gr, Peter

Luc Gilgemyn

Citaat van: Eduard Troch op 24 april 2012, 23:02:42
Dat grillige oppervlak Luc, werd dat verkregen door stenen te leggen of zijn dat eigenaardigheden van de plant zelf ?
Bijzonder mooie plant. Nooit last van winterellende ?

Hij is inmiddels over een aantal rots(jes)en heen gegroeid Ward - vandaar het hobbelige oppervlak.
Toen de plant klein was plaatste ik er een glazen plaatsje boven in de winter, maar dat is hij al héél lang ontgroeid.  Sinds 10 jaar of zo doet hij het probleemloos zonder winterbescherming.  Hij staat wel op een helling op het zuiden gericht.

Nog een fotootje uit een andere hoek.

Citaat van: Peter Rijntjes op 24 april 2012, 23:17:58
Prachtig , Luc. Dat is het, hier krijg je Alpen gevoel van. Lijkt overigens wel de Alpen vanuit de lucht maar dan in de zomer.
Je ziet net de milka koeien nog niet.

Vr.gr, Peter

De Milka koeien waren net op een andere plaats aan het grazen Peter...  --9

Eduard Troch

zo groen als gazon Luc, maar veeeeeeeel mooier !   ;)
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Pim Hols

Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 april 2012, 17:37:08
Als we het dan toch over "cushions" hebben - hier is mijn Arenaria tetraquetra var. granatensis ! 
Deze tijd van het jaar ziet hij er het best uit vind ik altijd... hij gaat zelfs bloeien... (foto 2)  ;D
Ik sluit me aan in de rij van bewonderaars, Luc.
Je verdiend een award of een trofee, nee eigenlijk een standbeeld voor zo'n prachtig resultaat. _02 -6(
Heemskerk, Noord-Holland

Gert Hoek

Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 april 2012, 17:37:08
Als we het dan toch over "cushions" hebben - hier is mijn Arenaria tetraquetra var. granatensis ! 
Deze tijd van het jaar ziet hij er het best uit vind ik altijd... hij gaat zelfs bloeien... (foto 2)  ;D

Prachtig Luc, watte kussens ((14 ((14 ((14 ((14

Luc Gilgemyn

Bedankt voor de vele lof mannen !  Een mens zou er duizelig van worden  ))5

Schivereckia podolica hoort ook bij de kussens, al is hij dan minder compact - de bloei dit jaar is minder - de plant heeft ook erg geleden onder de winterse omstandigheden.

Peter Rijntjes

Beste Luc,

je moet de mensen wel de tijd geven om bij te komen. Zo vallen wij natuurlijk van de ene verbazing in de andere. En de andere helft loopt zometeen gefrusteerd rond op deze aardbol. Misschien van te voren even waarschuwen als je weer met zo'n plakkaat aankomt?? Straks blijven er geen mensen meer over op het forum.

Vriendelijke groet, Peter

Luc Gilgemyn

))(10 ))(10

Dan wuif ik jou maar een beetje frisse lucht toe Peter...  -2( ))6

Peter Rijntjes

Gelukkig Luc, ik voel het al.

Peter       8)

Jan Fouquaert

Een vraagje, Luc. Ik heb in mijn rotstuin 'Draba doerfleri' staan, die sprekend lijkt op jouw Schivereckia podolica. Als je op het internet wat zoekt, dan zie je zowel 'Draba' als 'Schivereckia' doerfleri staan. Draba podolica heb ik trouwens ook gevonden. Beetje verwarrend. Zal morgen eens een foto van mijn Draba doerfleri posten (en ook het vergeet-mij-nietje dat ik vergeten ben).
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Peter Rijntjes

Beste Jan,

vergeet jij niet , dat wij vergeten zijn , dat wij heel wat vergeten ??

Vr.gr. vergetepeet.