VRV-AGENDA 2013

Gestart door Luc Gilgemyn, 2 december 2012, 21:55:58

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Om iedereen toe te laten de agenda's in orde te stellen, hier een klein overzicht van de activiteiten die de VRV nu al plant voor 2013 - dit overzicht wordt aangevuld naargelang er meer zaken bekend worden !  ((14

2 februari 2013 : Eerste lezingendag op het bekende adres in Gent.
We willen het deze keer zeer praktijkgericht houden !
- Kris De Raeymaeker vertelt over zijn ervaringen in de "turftuin" of "peatgarden".
- Jan Fouquaert laat ons zijn verwezenlijkingen zien in zijn rotstuin die voor een groot (en groot is ie !) gedeelte is opgetrokken uit marmerrotsen.
- Ikzelf zal het hebben over het gebruik van tufsteen in onze tuin en de planten die er in thuis horen !
Vervolgens hebben we natuurlijk de gebruikelijke en steeds interessanter wordende tombola en na het succes van vorig jaar willen we ook nu weer een drankje en een hapje aanbieden bij de inzet van het nieuwe jaar !
Edit Luc: op volgende link verder te volgen: http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=997.0

23 maart 2013 : Tweede lezingendag opnieuw in Gent
Dit keer is onze gastspreker opnieuw een "reus" uit de rotsplantenwereld, namelijk wereldreiziger en rotsplantenfanaat Harry Jans !  ((12
Harry zal ons op drie voordrachten vergasten :
- Gentianen in China
- Bijzondere alpiene planten doorheen de wereld
- Tasmanië : het geheimzinnige Australische eiland dat boordevol verrassingen zit.
Ook dan zullen wij de aanwezigen natuurlijk met onze weergaloze VRV-tombola blij maken !
Edit Luc: hier verder nieuws: http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1051.0

18 mei 2013 : VRV busreis
Na het succes van de voorgaande busuitstappen konden we natuurlijk ook volgend jaar niet rustig thuis blijven.
Dit keer trekken we met zijn allen Oostwaarts naar Nederlands Limburg en zelfs even over de Duitse grens.
Een bezoek aan de tuin en het bijzonder leuke kwekerijtje van Ger van den Beuken staat op het programma, net als een bezoek aan de kwekerij van dwergconiferenspecialist Wiel Linssen.  We sluiten af met een bezoek aan een weergaloze en voor het publiek normaal niet toegankelijke tuin van Reinhold Müller, maar voor de VRV zwaaien alle deuren open !  8)
Later verneemt u uiteraard meer details over deze schitterende dag !
Edit Luc: update komt hier: http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1036.0

Er zitten nog meer initiatieven in de pijplijn, maar hierover meer wanneer één en ander geconcretiseerd is !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cliff Booker

It all sounds wonderful, Luc ... we wish we lived a little nearer.

Luc Gilgemyn

Distance can be no obstacle these days, Cliff !  8) ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny De Raeymaeker

Luc,
Dit ziet er weeral veelbelovend en interessant uit.
Ik heb de activiteiten alvast in mijn agenda genoteerd.
Bij leven en welzijn zal ik er zeker wel aanwezig zijn.
Ik denk nu al dat de afwezigen ongelijk gaan hebben.
Danny ((12 ((12 ((12
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Bert Stegeman

dat zijn weer drie goede voornemens om het jaar goed te beginnen ((12

Jan Fouquaert

Hmmm, Luc, mijn bijdrage zal eerder handelen over iets kleins dat in die marmer moet groeien ....
Mijn vader zaliger zag het altijd een beetje in het groot, ik begin liever met iets klein, al moet ik beamen dat ik toch wel al in het groot bezig was in mijn prille rotsplantenjaren. ???
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Gilgemyn

Je laat de spanning alleen maar toenemen, Jan !  8)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op  3 december 2012, 21:58:35
Hmmm, Luc, mijn bijdrage zal eerder handelen over iets kleins dat in die marmer moet groeien ....
Mijn vader zaliger zag het altijd een beetje in het groot, ik begin liever met iets klein, al moet ik beamen dat ik toch wel al in het groot bezig was in mijn prille rotsplantenjaren. ???

Gebruiken jullie volgende spreuk Jan ?: "Klein begonnen is groot gewonnen "
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

Nee, die spreuk kende ik niet.
Trouwens, iedereen begint minuscuul klein.
Enkel vrouwen worden echt groot.
Mannen zijn net als honden, ze blijven spelen net als toen ze klein waren. --6 :o  Dus worden ze nooit echt groot. --3
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

Eén van de dagen gaan we weer eens aan de slag met de lijst voor de tombola ....want de eerste bijeenkomst is nu weeral minder dan een maand af ! 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

#10
Een datum om alvast vrij te houden : zaterdag 23 november 2013

Op die datum gaat de najaarslezing van de VRV immers door op het gekende adres in Gent.

Meer details volgen later, maar wij kunnen nu al verzekeren dat het opnieuw méér dan de moeite wordt om de verplaatsing te maken !

-((1 -((1 -((1

Edit Luc: verdere details kunt u hier vernemen:

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1240.0
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Mooi Luc dat jullie toch een andere data konden plannen. ((14
Het zou ontzettend jammer geweest zijn dat het gelijk zou zijn met die v/d NRV.

Luc Gilgemyn

#12
We moeten inderdaad ten allen prijze vermijden dat we elkaars activiteiten overlappen, Theo !
Met een beetje goede wil lukt dat wel !

_08 _07
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Zaterdag 24 augustus 2013 vrij houden in de agenda mensen !  ((4

Dan willen wij met de VRV een etentje organiseren om bij een hapje en een drankje rustig na te keuvelen over het (dan) bijna voorbije groeiseizoen !

Meer info volgt zsm !

Watch this space !  ))(10
Harelbeke-West-Vlaanderen