Bloei mei - juni 2026

Gestart door Frankie Wulleman, 4 mei 2026, 21:38:00

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Voor de Frankie ..Dianthus 'Whatfield Magenta'
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Ik denk dat mijn Potentilla nitida dit jaar hier alle records heeft gebroken qua vroeg bloeien...
De eerste 2 bloemen waren er al 3 weken geleden en nu gaat het echt van start .... 

Kris De Raeymaeker

Een Dianthus alpinus vorm met erg donkere bloemen ,ex Gerd Stopp ...
En ook nog Dianthus serotinus 'Nanus'(ex Frankie )en Dianthus petraeus ssp. noeanus

Kris De Raeymaeker

Dianthus alpinus ex Gerd Stopp....

Wim Boens

Witter wordt het niet....Weldenia candida
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Een duo'tje in 't roze, weliswaar geen rotsplanten maar toch wel mooi:

Rehmannia glutinosa
Salvia Magic Melba 'Raspberry'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 23 mei 2026, 19:59:38Witter wordt het niet....Weldenia candida
Is er hier ook aan begonnen ...

Luc Gilgemyn

Citaat van: Herman Mylemans op 18 mei 2026, 16:50:09Globularia meridionalis

Pentemon campanulatus

Ik denk niet dat het hier om Penstemon campanulatus gaat Herman, ik denk eerder aan P. hirsutus ?
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 mei 2026, 14:28:57Voor de Frankie ..Dianthus 'Whatfield Magenta'

Ik wil graag mee doen : D. 'Whatfield magenta', maar dan wat ouder, de bloem is ook aanzienlijk donkerder dan mijn foto laat geloven.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 mei 2026, 10:17:55
Citaat van: Wim Boens op 23 mei 2026, 19:59:38Witter wordt het niet....Weldenia candida
Is er hier ook aan begonnen ...

En hier !

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 mei 2026, 15:46:12Een Dianthus alpinus vorm met erg donkere bloemen ,ex Gerd Stopp ...
En ook nog Dianthus serotinus 'Nanus'(ex Frankie )en Dianthus petraeus ssp. noeanus

D. alpinus heb ik hier nooit langer dan een paar jaar kunnen houden, ooit had ik er eentje die goed op jouw vorm gelijkt Kris : D. alpinus 'Joan's blood' - de foto is van 2011  :o .  Joan's blood was een selectie van één van die Elliott pioniers.  De kleur was wel donkerder dan op de foto.

Luc Gilgemyn

Met deze ben ik ook heel blij.  Vorig jaar gezaaid en nu de eerste bloempjes : Dianthus myrtinervius caespitosus.

Nog nooit eerder had ik zoveel bloei op Minuartia stellata, ik snij straks een boeketje voor mijn vrouw !  -2(

Luc Gilgemyn

Teucrium ....???  Deze Teucrium bloeit na veeeele jaren voor het eerst met een paar bloempjes.  Het tweede deel van de naam ben ik kwijt, kan iemand helpen ??

Luc Gilgemyn

Altijd blij wanneer Aquilegia bertolinii opnieuw opduikt en bloeit, hij komt als één van de zeldzame akeleien netjes soortecht terug uit zaad.

Asperula hexaphylla is iets minder compact dan sommige soortgenoten maar bloeit even rijkelijk.  Hij begint er ook aan.

Herman Mylemans

Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 mei 2026, 10:38:58
Citaat van: Herman Mylemans op 18 mei 2026, 16:50:09Globularia meridionalis

Pentemon campanulatus

Ik denk niet dat het hier om Penstemon campanulatus gaat Herman, ik denk eerder aan P. hirsutus ?
Luc, ik heb die al 20 jaar in de tuin onder die naam. Zou het dan Penstemon hirsutus 'Pygmaeus' zijn?
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be